زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاین واکسین ضد امراض طاعون و بروسلوز حیوانی در سرپل آغاز شد

کمپاین واکسین ضد امراض طاعون و بروسلوز حیوانی در سرپل آغاز شد

author avatar
9 Oct 2019 - 15:09
کمپاین واکسین ضد امراض طاعون و بروسلوز حیوانی در سرپل آغاز شد
author avatar
9 Oct 2019 - 15:09

سرپل (پژواک، ١٧ميزان٩٨): کمپاين تطبيق يکصد هزار دوز واکسين جلوگیری از بیماری " طاعون" و "بروسلوز" به حیوانات، امروز در ولايت سرپل آغاز گرديد.

به گفته مسِولان رياست زراعت اين ولايت، اين کمپاين واکسین ضد امراض طاعون و بروسلوز حیوانی در مرکز و ولسوالی های شش گانۀ اين ولايت آغاز شد . 

انجنیرمحمد سلیم رنجبررییس ادارۀ زراعت و مالداری ولایت سرپل، به آژانس خبرى پژواک گفت که این کمپاین، براى مدت دوماه در مرکز و ولسوالی های شش گانۀ این ولایت از سوی کارکنان پروژه ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت و مالداری کشور ادامه خواهد داشت.

به گفتۀ منبع؛ مواشی مالداران این ولایت دو نوع واکسین میگردند که شامل وقایه در برابرمرض طاعون و مرض بروسلوز یا (ولادت پیش از وقت حیوانات) میباشد. 

رنجبرافزود، دراین کمپاین که بیش ازیکصد هزار دوز واکسین بروسلوز در سراسر ولایت سرپل برای مواشی تطبیق می شود، در مجموع اضافه از ششصد هزار افغانی ازطریق پروژهء ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت کشور هزینه برمیدارد . 

وی افزود که مرض بروسلوز، یک مرض خطر ناک بین البینی است که هم انسان و هم حیوان را می تواند مصاب بسازد و باعث تلف شدن هم می گردد.

او ادامه داد که مالداران با مراجعه به کلینیک های حیوانی و درمیان گذاشتن عوامل کلینیکی و استفاده از مشوره داکتران متخصص در بخش مواشی، باعث کاهش مرگ و میر در حیوانات شده می توانند.

در همین حال، مالداران از این اقدام ریاست زراعت سرپل استقبال مى نمايند.

نورالحق یکتن از مالداران د رشهرسرپل، به پژواک گفت: (ما در مورد امراض و ویروسها چیزی نمی دانیم، مواشی ما به ویروس ها مبتلا میشوند و یا جان میدهند؛ برای ما زیان بزرگ است و حالا که ریاست زراعت به گونۀ رایگان مواشی را واکسین میکند، اقدام خيلى نيک است.)

این درحالی است که چندی قبل نیز مسئولان در اداره زراعت و مالداری ولایت سرپل، از آغاز کمپاین واکسین ضد مرض کانگو برای مواشی در این ولایت، خبرداده بودند .

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر