زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دیوار قونسلگرى ایران در هرات استملاک شد

دیوار قونسلگرى ایران در هرات استملاک شد

author avatar
10 Oct 2019 - 14:14
دیوار قونسلگرى ایران در هرات استملاک شد
author avatar
10 Oct 2019 - 14:14

شهر هرات (پژواک،١٨ میزان ٩٨): مسوولان حکومتى ميگويند که ١٦٠٠متر زمین قونسلگرى ایران در هرات استملاک شده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات امروز به پژواک گفت که حکومت استملاک ١٦٠٠ متر زمین قونسلگرى ایران در هرات را تصویب کرده ‌است.

وی افزود، در نشست کابینه به‌رهبری اشرف‌غنی رییس جمهور، پیشنهاد استملاک ١٦٠٠  متر مربع زمین قونسلگرى ایران در ولایت هرات در بدل  ٢٢٤٨ متر مربع زمین در ساحه‌ دارالامان و موازی ۳۶ هزار و ۹۰۰ متر مربع زمین واقع شهرنو ولایت کابل مورد تصویب کابینه قرار گرفته‌است.

 پنج  سال پیش دیوار سرک مرکزی شهر هرات عقب نشینى کرد اما دیوار قونسلگرى ایران از آن زمان تاکنون به دلیل عدم استملاک، عقب نشینی نکرده بود.

با این حال باشنده گان هرات از حکومت و قونسلگرى ایران می خواهند که هر چه زود تر دیوار قونسلگرى ایران در شهر هرات عقب نشینی کند.

آنان می گویند که به علت عدم عقب نشینی دیوار قونسلگرى، ازدحام در سرک مرکزی شهر هرات هنوزهم کاهش نیافته است.

عزیزاحمد یک تن از باشنده گان هرات به پژواک گفت:" متاسفانه از چند سال به این طرف دیوار قونسلگرى یک درد سر است برای همه باشنده گان هرات، امیدوار هستیم که اکنون که استملاک شده، زودتری این دیوار عقب نشینی کند."

در سال ١٣٩٠ خورشیدی فرهاد نیایش؛ شهردار پیشین هرات برای بزرگ‌ساختن جاده‌  مرکزی شهر هرات، قسمت بیرونی، دهلیز و سایه‌بان دیوار قونسلگرى ایران از پیاده‌روی را تخریب کرد.

این اقدام بدون اجازه مقام‌های ایرانی صورت گرفته‌بود و پس از این اقدام، قونسلگرى ایران برای چند روز خدمات ویزا به متقاضیان در هرات را تعطیل کرد.

بارها باشندگان هرات خواستار عقب‌نشینی دیوار قونسلگرى ایران در این ولایت شده‌ بودند؛ اما مقام‌های ایرانی به‌رغم وعده‌های مکرر اقدام به عقب‌نشینی نکردند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر