زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“نیروهای دولتی به غیر نظامیان در لغمان تلفات وارد کرده است”

“نیروهای دولتی به غیر نظامیان در لغمان تلفات وارد کرده است”

author avatar
10 Oct 2019 - 18:17
“نیروهای دولتی به غیر نظامیان در لغمان تلفات وارد کرده است”
author avatar
10 Oct 2019 - 18:17

 جلال آباد (پژواک، ۱۸ میزان ۹۸): شورای ولایتى لغمان و باشندگان ولسوالی الینگار میگویند که نیروهای دولتی در جریان عملیات در این ولسوالی شش غیر نظامی راکشته و زخمی کردند و یک تن دیگر را با خود برده است.

آنها که اجساد کشته شدگان را صبح امروز به دروازۀ مقام ولایت انتقال داده بودن خواهان مجازات به عاملین رویداد و آزادشدن فرد بازداشت شدند .

 شورای ولایتى لغمان میگوید که میزان تلفات غیرنظامیان در اثر عملیات شبانۀ نیروهای خاص امنیت ملی افزایش یافته است؛ اما ادارۀ ولایتی در این خصوص هیچ اقدام نمی کند.

 ملک شریف الله یک تن از متنفذین قومی که در جمع معترضین با اجساد کشته شدگان آمده بود به آژانس خبری پژواک گفت که دو شب قبل نیروهای افغان و خارجی مشترکاً در قریۀ میگانوی سنگر درۀ الینگار عملیات انجام داده اند.

 وی افزود: "نیروهای ياد شده شب گذشته در حال برگشت، بالای دو منزل چاپه زندند، از یک خانه دو و از خانۀ دیگر یک تن را به قتل رساندند، سه تن یک خانه را زخمی کرده و یک تن دیگر را باخود برده اند."

نامبرده گفت که در جمع کشته شدگان دو تن راننده بودند، دو کشته شدگان و سه فرد مجروح دیگر اعضای یک خانواده بودند.

عبدالعزیز معاون شورای ولایتی لغمان به آژانس خبری پژواک گفت که هر سه فرد کشته شده غیرنظامی بود و حکومت باید از انجام چنین عملیات جلوگیری کند.

وی میگوید: "حکومت باید در جریان عملیات شبانه به زندگی افراد ملکی توجه داشته باشد، این رویداد در ولایت لغمان نخستین نبوده بلکه قبل از این نیز رویدادهای مشابه به وقوع پیوسته، ما چندین بار از ادارۀ دولتی تقاضا کردیم که این عملیات را متوقف سازد؛ اما به خواست ما رسیده گى صورت نگرفته است."

مقامات میگویند که شب گذشته نیروهای دولتی در ولسوالی الینگار ولایت لغمان عملیات انجام دادند و سه غیرنظامی را به قتل رسانده اند.

یک منبع امنیتی که نخواست نامش در گزارش ذکر شود به آژانس خبری پژواک گفت که نیروهای دولتی شب گذشته طی یک عملیات در منطقۀ قلعه تانک ولسوالی الینگار سه غیرنظامی را کشته و سه  تن دیگر را زخمی کرده اند.

اسدالله دولتزی سخنگوی والی لغمان به آژانس خبری پژواک گفت که در این عملیات در کنار افراد مسلح به غیرنظامیان نیز تلفات وارد شده است.

وی گفت که برای بررسی این موضوع به منطقه یک هیئت فرستاده شده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر