زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

افغانستان اصلاحات اقتصادی و مالی با صندوق بین المللی پول را به پايۀ اکمال رساند

افغانستان اصلاحات اقتصادی و مالی با صندوق بین المللی پول را به پايۀ اکمال رساند

author avatar
12 Oct 2019 - 18:36
افغانستان اصلاحات اقتصادی و مالی با صندوق بین المللی پول را به پايۀ اکمال رساند
author avatar
12 Oct 2019 - 18:36

کابل (پژواک، ٢٠ ميزان ٩٨): وزارت ماليه مى گويد که افغانستان در ١٨ سال گذشته، برای نخستین بار توانست که برنامه اصلاحات اقتصادی و مالی را طی شش دور ارزیابی با صندوق بین المللی پول، موفقانه به پایه اکمال برساند.

در خبرنامه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی این وزارت، به آژانس خبری پژواک رسیده، آمده است که محمد همایون قیومی سرپرست وزارت مالیه و مشاور ارشد ریاست جمهوری در امور زیربناء در شهر دبی، با مقامات و تیم تخنیکی صندوق بین المللی پول تحت ریاست کریستوفر دونالد مسئول امور افغانستان در صندوق بین المللی پول دیدار نمود.

منبع افزوده است که هیئت افغانستان و تیم تخنیکی صندوق بین المللی پول، اصلاحات اقتصادی و مالی افغانستان تحت برنامه تمدید تسهیلات اعتباری (EFC) را، طی یک هفته (۱۸-۱۱ میزان سال ۱۳۹۸) مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در خبرنامه آمده است که در این بررسی؛ شاخص های حکومت افغانستان در بخش های اصلاحات اقتصادی، مدیریت و اصلاح سکتور مالی، اصلاحات در سکتور بانکی، جمع آوری عواید ملی، مدیریت مؤثر اقتصادی بزرگ، رشد اقتصادی، مبارزه علیه فساد اداری، دستیابی به پیشرفت در شرایط چالش برانگیز و دیگر شاخص ها، مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

وزارت ماليه گفته است که در نتیجه، هیئت صندوق بین المللی پول، از پیشرفت های افغانستان در اجرای شاخص های متذکره تحت برنامه تسهیلات اعتباری اظهار رضایت نمود، که افغانستان توانسته است شاخص های مورد نظر را موفقانه به پایه اکمال برساند. همچنان برخی معیارهای در حال جریان را حکومت افغانستان باید تا آخر سال مالی جاری، به پایۀ اکمال برساند که بعد از تائیدی هیئت اجرائیوی صندوق بین الملللی پول، این صندوق مبلغ ۷،۴ میلیون دالر را در اختیار حکومت افغانستان قرار خواهد داد. با تکمیل این برنامه، مجموع پول تشویقی به ۴۴.۴ میلیون دالر می رسد.

قابل تذکر است که­­ افغانستان در سال ۲۰۱۶ شامل برنامه تسهیلات اعتباری صندوق بین المللی پول گردید. این برنامه شامل شش مرحله است. از سال ۲۰۱۶ تا اکنون، وزارت مالیه توانسته است که شش دور ارزیابی مشترک تعهدات را موفقانه به پایان برساند. با تکمیل موفقانۀ هر دوره، افغانستان می تواند که مبلغ ۶.۲ میلیون دالر امریکایی را به دست بیاورد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر