زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“رياست اطلاعات و فرهنگ در قسمت چاپ آثار فرهنگيان همکارى نمى کند”

“رياست اطلاعات و فرهنگ در قسمت چاپ آثار فرهنگيان همکارى نمى کند”

author avatar
12 Oct 2019 - 16:23
“رياست اطلاعات و فرهنگ در قسمت چاپ آثار فرهنگيان همکارى نمى کند”
author avatar
12 Oct 2019 - 16:23

شبرغان(پژواک،٢٠ ميزان ٩٨): شمارى از فرهنگيان در جوزجان، رياست اطلاعات و فرهنگ آن ولايت را به عدم همکارى در راه اندازى برنامه هاى فرهنگى و چاب آثار قلم به دستان متهم مى کنند.

دستگیر فرهود يک تن از شاعران جوان زبان اوزبیکی که امروز طى مراسمى در شهر شبرغان، نخستين مجموعۀ شعرى اش را به معرفى گرفت، از رياست اطلاعات و فرهنگ اين ولايت انتقاد کرد و گفت که در قسمت چاپ آثار فرهنگى، شاعران و نويسندگان جوان کمک نمى کند. 

وی تصریح کرد: «روی این اثر مدتی کار کردم و مثل سایرشاعران که مدتی از عمر شانرا وقف نوشتن اثر شعری مى کنند و بعد برای چاپ آن سرگردان تهیه هزینه مالی مى شوند، من نیز از این حالت ها گذر کردم.»

موصوف گفت سرانجام اين اثرش را به کمک مالى يکى از دوستانش چاپ نموده و در اختيار علاقه مندان شعرش به طور رايگان مى گذارد. 

جمیله ایثار یک تن ديگر از فرهنگیان در اين ولايت گفت: «من شخصا به ریاست اطلاعات و فرهنگ مراجعه نکرده ام تا مشکلاتم را از طریق این اداره حل و فصل نمایم؛ زيرا ميدانم که همکارى نمى کند.»

این خانم افزود که مجبور است براى چاپ کتابش، خودش اقدام کند و يک مقدار پول را پيدا کرده آنرا چاپ کند؛ در غير آن آثارش چاپ نخواهند شد.

سراج الدین قانع يک تن از فرهنگیان در اين ولايت، به پژواک گفت که در ولایت جوزجان ریاست اطلاعات و فرهنگ برای حلقه ادبی، کار ملموس و قابل ملاحظه را انجام نداده است، اینجا هر کاری که صورت مى گیرد، به همت خود فرهنگیان مى باشد.

وی افزودکه همکاری این اداره در حد برگزاری برخی محافل ادبی و فرهنگی است، سایر مسایل از سوى انجمن ها و حلقات فرهنگی که در سطح این ولایت فعالیت دارند، صورت میگیرد.

قانع گفت که چاپ آثار شاعران نیز به کمک برخی از دوستان و انجمن های شعرا و نویسنده گان صورت میگیرد که در شرایط امروز بازارچندانی ندارد.

عظیم الله رحمانیار رئيس اطلاعات و فرهنگ ولایت جوزجان، در اين مورد به آژانس خبرى پژواک گفت: «ما برای چاپ آثار ادبی شعرا و نویسنده ها امکانات مالی نداریم، ولی با تلاش های خود توانسته ایم برای آنها کسب کمک مالی نماییم.»

موصوف خاطرنشان ساخت که تلاش­های اين رياست برآن است تا برای فرهنگیان، زمینه های خوب کاری را فراهم کند؛ تا حلقات آنها بتوانند منظم ترو منسجم تردر بخش های ادبی و فرهنگی فعالیت داشته باشند.

وى وعده سپرد که منحیث یک ارگان تسهیل کننده، برای شعرا و نویسنده گان اين ولايت، زمینه سازی کنند تا از طریق جذب کمک مالی شخصیت های خیر، آثار تهیه شدۀ آنها را چاپ و برنامه هاى فرهنگى را در اين ولايت افزايش دهند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر