زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مشرانوجرگه: قضیۀ افغان مارکیت در پيشاور به محاکم بین المللی محول شود

مشرانوجرگه: قضیۀ افغان مارکیت در پيشاور به محاکم بین المللی محول شود

author avatar
13 Oct 2019 - 15:51
مشرانوجرگه: قضیۀ افغان مارکیت در پيشاور به محاکم بین المللی محول شود
author avatar
13 Oct 2019 - 15:51

کابل (پژواک،۲۱ میزان ۹۸): مشرانوجرگه، پایین کردن بیرق افغانستان از افغان مارکیت در پيشاور را توهین به افغانستان دانسته تاکید نمود که سفیر پاکستان در کابل، باید احضار و این قضیه به محاکم بین المللی راجع شود.

هفته گذشته، پولیس پاکستان شب هنگام بر افغان مارکیت که در منطقۀ فردوس پارک جناح شهر پيشاور موقعیت دارد و ملکیت بانک ملی افغانستان است، حمله کرد و بیرق سه رنگ کشور را از این مارکیت پایین آورد.

در پی این اقدام پولیس پاکستان، سفارت افغانستان در اسلام آباد و قونسلگری افغانستان در شهر پيشاور را مسدود کرد.

حکومت پاکستان، امروز با پخش خبرنامه ای گفته است که پاکستان، از تصمیم حکومت افغانستان پیرامون بستن قونسلگری افغانستان در شهر پيشاور، نگران است و نباید حکومت افغانستان این مسئله را سیاسی سازد.

همچنان حکومت پاکستان گفته است که یک باشندۀ محلی، بالای زمین مارکیت افغان، دعوا کرده و محکمۀ عالی پاکستان، به نفع آن شخص فیصله کرده است.

اما جنرال هاشم خان قونسل افغانستان در شهر پشاور، دو روز قبل طی یک کنفرانس خبری گفت که زمین یادشده، قبل از ایجاد پاکستان ملکیت افغانستان بود؛ و محکمه در این خصوص فیصلۀ نادرست کرده است.

اقدام یادشده پاکستان، خشم اعضای مشرانو جرگه را برانگیخته است.       

فرهاد سخی رئیس کمیسیون امور بین المللی مشرانوجرگه در نشست امروز این جرگه، افغان مارکیت را ملکیت بانک ملی افغانستان خواند و گفتکه  آنچه محکمه پاکستان فیصله کرده، قابل قبول نیست و باید این موضوع به محاکم بین المللی محول شود.

او افزود که افغان مارکیت جزء ملکیت افغانستان است و ورود پولیس پاکستان، شب هنگام به این مارکیت و پایین کردن بیرق افغانستان، تجاوز و بی عزتی به افغان ها شمرده می شود و باید حکومت افغانستان، برعلاوه احضار سفیر پاکستان در کابل، آماده عمل بالمثل باشد.

مولوی محی الدین منصف نماینده مردم کاپیسا در این جرگه نیز گفت که محکمه در پاکستان، عادلانه فیصله نکرده و باید این موضوع به محاکم بین المللی راجع شود.

شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز نظریات مشابه داشتند.

فضل هادی مسلمیار رییس مشرانوجرگه نیز پایین کردن بیرق افغانستان را از افغان مارکیت، تجاوز شمرده گفت که باید دولت و ملت افغانستان آماده پاسخ بالمثل باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر