زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«بمباردمان هوايى حکومت در وردوج بدخشان ١٥ کشته و زخمى برجا گذاشت»

«بمباردمان هوايى حکومت در وردوج بدخشان ١٥ کشته و زخمى برجا گذاشت»

author avatar
14 Oct 2019 - 15:35
«بمباردمان هوايى حکومت در وردوج بدخشان ١٥ کشته و زخمى برجا گذاشت»
author avatar
14 Oct 2019 - 15:35

فيض آباد (پژواک،٢٤ ميزان ٩٨): منابع محلى در بدخشان مى گويند که از اثر بمباردمان طياره هاى نظامى در ولسوالى وردوج این ولایت ٩ تن کشته شده، شش تن زخم برداشته و سه منزل رهايشى تخريب گرديده است.

داکتر احمد بشير فهيم عضو شوراى ولايتى بدخشان، به آژانس خبرى پژواک تاييد کرد که طياره هاى نظامى حکومت، روز گذشته منطقۀ باشُند ولسوالى وردوج را هدف حمله قرار دادند که تلفات جانى و خسارات مالى بر باشندگان  اين محل وارد گرديده است.

وى درحاليکه جزييات بيشتر دراين مورد دراختيارنداشت؛ اما گفت که به اساس معلومات دست داشته،  دراين رويداد ١٥ باشندۀ محل که اکثريت آنها کودکان مى باشند کشته و زخمى شده اند و سه منزل مسکونى تخريب گرديده است.

حبيب الله باشندۀ قريه باشُند ولسوالى وردوج بدخشان، به پژواک گفت که ديروز حوالى ساعت ١٠ قبل از ظهر، طياره هاى نظامى حکومت بالاى اين منطقه بمبارد کردند، که در نتيجه شمارى از منازل مسکونى به شمول منزل خودش تخريب گرديده است.

وى که درشفاخانه ولايتى بدخشان با خانم و پسرش که دراين حادثه جراحت برداشته اند، بسترى مى باشد به پژواک گفت: «يکى ازهمى بمب ها به خانه ما هم افتاد، پدرم، دو برادرم و يک خانم برادرم کشته شدند، خانم و پسر دو ساله مه زخمى شدند.»

او که به دليل از دست دادن اقاربش و زخمى شدن خانم و پسر خود ناراحت بود، بيشتر صحبت نکرد؛ اما گفت: «قبول داريم که در منطقه ما طالبان است؛ اما در خانه هاى ما خو نيست، اول معلوامات خود را دقيق کنند باز بمبارد کنند.»

خانم این مرد که از ناحيه دست و پا زخمى شده است، سخت نگران وضعيت فرزند دوساله اش بود. وى درحاليکه ميگيريست، از داکتران چنين تقاضا داشت: «از شما هيچ چيز نمى خواهم، همى بچه گکم را تداوى کنين، به لحاظ خدا زندگى اش را نجات بدهيد.»

محمد ادريس يک تن ديگر از زخميان اين حادثه، در شفاخانه ولايتى بدخشان به پژواک گفت که بالاى خرمن کار مى کرد که طياره ها بالاى اين منطقه بمبارد را شروع کردند.

وى که از ناحيه سر زخمى شده است، گفت: «يک صدا را شنيدم ديگه بى خود شدم، وقتى که به هوش آمدم، ديدم که داکتران در شفاخانه بالاى سرم جمع هستند، ديگه از فاميل ما خبر ندارم که سرشان چه گپ شده است.» 

محمد همايون فروتن يک تن از داکتران بخش جراحى درشفاخانۀ ولايتى بدخشان، به پژواک گفت که روز گذشته شش زخمى که شامل زنان و کودکان مى باشند، به اين شفاخانه انتقال شده اند.

وى افزود دو تن از زخميان که وضعيت صحى آنها وخيم بوده، به شفاخانه ولايتى کندز  منتقل شدند؛ اما از ساير زخميان وضعيت صحى شان قناعت بخش است.

به گفته او در جمع زخمى ها يک خانم ٢٤ ساله و يک دختر ٩ ساله و متباقى را کودکان پسر تشکيل مى دهد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر