زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاین پنج روزۀ واکسین پولیو در ٣٢٤ ولسوالى کشور آغاز شد

کمپاین پنج روزۀ واکسین پولیو در ٣٢٤ ولسوالى کشور آغاز شد

author avatar
14 Oct 2019 - 11:17
کمپاین پنج روزۀ واکسین پولیو در ٣٢٤ ولسوالى کشور آغاز شد
author avatar
14 Oct 2019 - 11:17

کابل(پژواک،٢۲ ميزان ٩٨): در کمپاين پنج روزه  واکسين پوليو که در ٣٢٤ ولسوالى کشور تطبيق مى گردد، ٨.٥ ميليون طفل زير سن پنج سال، در برابر بيمارى فلج واکسين خواهند شد.

وزارت صحت عامه کشور مى گويد اين کمپاين که امروز آغاز يافت و تا ٢٦ ميزان ادامه خواهد داشت، در اکثر ساحاتی راه اندازی می‌گردد که به شمار محدود اطفال آن، در اوایل امسال رسیدگی شده است.

درخبرنامه، به نقل ازداکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه نوشته شده است: «ما از  وقفه طولانی در کمپاین واکسین پولیو که در بخش هايی از کشور به وجود آمد نگران هستیم، از این بابت اطفال زیادی درمعرض خطر ویروس پولیو قرار گرفته اند؛ بناءً این بسیار زیاد مهم است که ما اطفال بازمانده را در مقابل این واکسین  وقایه نمايیم.»

وى از خانواده ها خواسته است هنگامى که واکسیناتوران، به درب منازل شان می آیند و منازل شان را دق الباب می‌کنند، اطفال شان را واکسين نمايند تا در مقابل این مرض، وقایه و محافظت شوند.

موصوف افزوده است: «در مناطقى که  کمپاین های ساحوی را در مراکز صحی محلی به راه انداخته ایم، از تمام پدران و مادران می خواهیم که اطفال شان را به این مراکز بیاورند و در مقابل این مرض، آنان را واکسین نمایند.»

پولیو یا مرض فلج اطفال، قابل تداوی نبوده و اطفال را در تمام زندگی فلج می سازد، تنها راهى که مى توان اطفال را در مقابل پولیو وقایه و محافظت کرد، همانا واکسین مى باشد.

 منبع نوشته است که واکسین پولیو، مصئون و موثر است و کدام عوارض جانبی منفی ندارد.

به اساس معلومات وزارت صحت عامه افغانستان، از آغاز سال روان ميلادى تا کنون، هشت واقعۀ مثبت اين بيمارى در ارزگان،  پنج در هلمند،  دو واقعه در کندهار و يک واقعه در کنرثبت شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر