زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اندرابی: برای جلوگیری از جرایم باید حمل سلاح و تردد موترها قانونی شود

اندرابی: برای جلوگیری از جرایم باید حمل سلاح و تردد موترها قانونی شود

author avatar
15 Oct 2019 - 19:21
اندرابی: برای جلوگیری از جرایم باید حمل سلاح و تردد موترها قانونی شود
author avatar
15 Oct 2019 - 19:21

کابل(پژواک، ٢٣ميزان ٩٨): سرپرست وزارت امور داخله می‌ گوید که برای جلوگیری از جرایم در شهر کابل و شهرهای بزرگ‌‌ دیگر، نیاز است تا حمل سلاح و تردد هر نوع «واسطه» قانونی شود.

محمد مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله، امروز(سه شنبه) در یک نشست در کابل گفت که سطح جرایم در کابل و دیگر شهرها، حدود ۴۵ درصد کاهش یافته است.

اندرابی تایید کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، در کابل چهار نفر ترور شده است.

وی گفت که «مجرمان بزرگ» با برنامه‌های امنیتی وزارت امور داخله، از شهر کابل گرفتار و یا در درگیری با پولیس از بین رفته‌اند و یا هم گریخته‌اند.

او افزود که برنامه مبارزه با جرایم در شهر کابل و دیگر شهرها، به جایی رسیده که نیاز است تا «حمل اسلحه و عبور و مرور هر نوع واسطه» در شهر کابل قانون‌مند شود.

سرپرست وزارت داخله تأکید نمود: "از عبور و مرور واسطه و سلاح من شروع؛ تا هر کسی دیگر که نیاز مبرم برای تأمین امنیت به سلاح و یا به موترهای زرهی دارد، باید استفاده از این موارد قانونی شود."

به گفته وی، پولیس برای تأمین امنیت شهر کابل، مصمم است و برای آن برنامه دارد و تلاش می‌کند با دیگر نهادها کار کند تا گشت‌وگذار موترها و حمل سلاح را در کابل قانون‌مند بسازد.

او علاوه کرد که مردم، از پولیس امنیت می‌خواهند و وزارت داخله برای برآورده کردن خواست مردم، برنامه دارد.

مسعود اندرابی اضافه کرد که پولیس تلاش می‌کند تا قانون را بر همه یک‌سان تطبیق کند؛ اما اگر خود پولیس دست به تخطی می‌زند، به پنجه قانون سپرده می‌شود.

سرپرست وزارت امور داخله در ارتباط به تامین امنیت روز انتخابات ریاست جمهوری اشاره نموده گفت که گروه طالبان، به رغم تهدیدنامه‌ها و تلاش‌های بی‌شمار در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دساورد نداشت.

در روزهای اخیر، نهادهای امنیتی برنامه مشترکی را در شهر کابل به اجرا گذاشته‌اند که در آن، موترهای شیشه‌سیاه بازرسی و فلم‌های‌شان پاک می‌شود.

پولیس در ادامه این برنامه، شام روز جمعه، نوزدهم میزان در شهر کابل، هنگام بازرسی موترهای شماری از نماینده‌گان مردم در شورای ملی، با آنان برخورد کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر