زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

خسارۀ حريق ۴۹ آنتن مخابراتی از سوی مخالفین را حکومت می پردازد

خسارۀ حريق ۴۹ آنتن مخابراتی از سوی مخالفین را حکومت می پردازد

author avatar
15 Oct 2019 - 20:00
خسارۀ حريق ۴۹ آنتن مخابراتی از سوی مخالفین را حکومت می پردازد
author avatar
15 Oct 2019 - 20:00

کابل (پژواک،۲۳میزان ۹۸): در روز انتخابات ۴۹ آنتن مخابراتی در ولایات مختلف کشور، از سوی مخالفین مسلح دولت به آتش کشیده شده و حکومت به اساس تفاهم قبلی، مکلف به جبران خسارۀ آن می باشد، که چهار عشاریه نُه میلیون دالر می شود.

مشرانو جرگه، امروز محمد فهیم هاشمی سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی را در پیوند به قطع فعالیت شبکه های مخابراتی در برخی ولایات به خصوص در ششم میزان روز انتخابات ریاست جمهوری، به این جرگه فراه خوانده بود.

شماری از اعضای جرگه، از قطع شبکه های مخابراتی در برخی ولایات انتقاد کردند و خواهان ارایه معلومات در مورد چگونگی قطع آن به خصوص در روز انتخابات ششم میزان شدند.

سرپرست وزارت مخابرات گفت که عامل اصلی قطع شبکه های مخابراتی، شب هنگام در برخی ولایات و به خصوص در روز انتخابات ششم میزان ریاست جمهوری، مخالفین مسلح دولت به خصوص گروه طالبان می باشد.

هاشمی گفت: «سوال اصلی این است که چرا شرکت ها به خواست مخالفین اعتنا می کنند؟ مخالفین دولت قبل از روز انتخابات به تمام شبکه های مخابراتی طی نامه رسمی هشدار داده بودند؛ تا فعالیت شان را در روز انتخابات در سرتا سر کشور متوقف کنند؛ در غیر آن آنتن های شان را آتش می زنند.»

او افزود که حکومت افغانستان بعد از آگاهی این هشدار مخالفین، طی نشستی به مسئولان  شبکه های مخابراتی گفت که اگر خواست مخالفین را بپذیرند،  از مخالفین شمرده می شوند.

وی گفت: « بعداً با شرکت ها به تفاهم رسیدیم که هر چه می شود، در روز انتخابات آنتن های شان را خاموش نکنند و اگر خساره ای به شما وارد می شود، حکومت آماده است که جبران خساره نماید.»

سرپرست وزارت مخابرات گفت: «در روز انتخابات با وجود راه اندازی صدها حمله مخالفین  بر آنتن ها، ۴۹ آنتن به آتش کشیده شد؛ اما شبکه های مخابراتی به صورت کل در سطح کشور قطع نبود.»

او افزود که نصب و منتاژ هر آنتن مخابراتی، به یکصد هزار دالر امریکایی نیاز دارد.

به گفته موصوف، در حال حاضر در سطح کشور هشت هزار آنتن مخابراتی وجود دارد که نیروهای امنیتی، در حال حاضر توان تامین امنیت آن را ندارند.

اما وی بدون ارایه جزییات گفت که برای تامین امنیت آنتن های مخابراتی، ستراتیژی امنیتی تهیه شده که با تصویب و عملی شدن آن، مشکلات امنیتی سایت های مخابراتی رفع خواهد شد.

به گفته او با رفع مشکلات امنیتی که متوجه شبکه های مخابراتی است، قیمت مکالمه تیلیفونی نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر