زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ولسوالى­هاى پنجاب، یکاولنگ، سیغان وشیبرولسوالى هاى پاک اعلام شدند

ولسوالى­هاى پنجاب، یکاولنگ، سیغان وشیبرولسوالى هاى پاک اعلام شدند

author avatar
15 Oct 2019 - 19:56
ولسوالى­هاى پنجاب، یکاولنگ، سیغان وشیبرولسوالى هاى پاک اعلام شدند
author avatar
15 Oct 2019 - 19:56

باميان( پژواک، ٢۳ ميزان ٩٨):والى باميان، ازبالا رفتن ميزان رعايت حفظ الصحه محيطى در ولسوالى­هاى پنجاب، یکاولنگ، سیغان و شیبر خبر داده و آنها را ولسوالى­هاى پاک اعلام کرد.

محمد طاهر زهیر والی بامیان امروز در مراسم که به همين مناسبت در شهر باميان تدوير يافته بود، گفت که میزان رعايت حفظ الصحه محيطى در این ولسوالی ها بالا رفته است؛زيرا در اين ولسوالى رفع حاجت در فضاى باز کلا از بين رفته است.

وى مى گويد که قبلا در اکثر مناطق اين ولسوالى ها مردم در فضاى باز رفع حاجت مى کردند که اين سبب انتقال امراض مختلف مکروبى دربين باشندگان آن مى شد. 

 موصوف گفت که ولسوالی پاک به ولسوالی های گفته میشود که تشنابهای صحرايى نداشته و در تمام قریه های آن رفع حاجت در فضای بسته صورت گیرد.

به گفته وى به هدف رفع اين مشکل برنامه ساخت تشناب هاى سربسته و آگاهى دهى در مورد اهميت رعايت حفظ الصحۀ محيطى و ايجاد تشناب هاى سربسته از سوى رياست هاى صحت عامه، احيا و انکشاف دهات به همکارى اداره انکشاف ايالات متحده امريکا(USAID) يکسال قبل آغاز و امروز تکميل گرديد.

محمد رضا پیمان ریيس انکشاف دهات بامیان در اين مراسم گفت که قبلا شصت در صد در این چهار ولسوالی رفع حاجت در فضای باز صورت میگرفت و در این برنامه مردم تشویق شده اند تا برای خود مبرز بسازند .

وی گفت بودجه مشخص براى ساخت در این برنامه اختصاص به تیم های آگاهی و مامورین و نیز ترانسپورت آنان بوده است ودر اکثریت قریه ها مردم خود شان در ساخت تشناب هاى سربسته سهم گرفتند.   

به گفته او اين برنامه ادامه دارد تا در ساير ولسوالى هاى اين ولايت تشناب هاى سربسته ساخته شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر