زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سیگار: انکشافات خوب در عرصۀ مبارزه با فساد در افغانستان به میان آمده است

سیگار: انکشافات خوب در عرصۀ مبارزه با فساد در افغانستان به میان آمده است

author avatar
16 Oct 2019 - 11:25
سیگار: انکشافات خوب در عرصۀ مبارزه با فساد در افغانستان به میان آمده است
author avatar
16 Oct 2019 - 11:25

کابل (پژواک، ٢٤ ميزان ٩٨): رئیس جمهور غنی مى گويد که نفوذ سیاسی در استخدام ها کاهش یافته و ادارات افغانستان، به ادارات مسئول و خدمتگذار مبدل شده اند.

رئيس جمهورغنى، اين مطلب را در ديدار با جان ساپکو سرمفتش خاص ایالات متحدۀ امریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار) که در ارگ انجام شد، اظهارداشته است .

درخبرنامه ارگ رياست جمهورى  که امروز منتشر شده، آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، عصر روز گذشته با جان ساپکو سرمفتش خاص ایالات متحدۀ امریکا برای بازسازی افغانستان(سیگار)، در خصوص کارکردهای حکومت افغانستان در امر مبارزه با فساد اداری صحبت کرد.

منبع افزوده است که در این دیدار، هر دوجانب در مورد پیشرفت ها، دستاوردها و نتایج کارکردهای حکومت افغانستان در امر مبارزه با فساد اداری، بحث و تبادل نظر نمودند.

در خبرنامه آمده است که ابتدا مسئولین نهادهای مختلف حکومت افغانستان در خصوص مسایل مالی، جمع‌آوری و ازدیاد عواید، تخصیص بودجه، جلوگیری از ضایع‌شدن منابع مالی، تنظیم سیستم‌های گمرکی و کاهش مصارف غیرضروری ادارات افغانستان، معلومات دادند.

سپس رئیس جمهور غنی صحبت کرده، گفت که بالابردن فیصدی مصرف بودجه انکشافی افغانستان یک پیشرفت خوب حکومت است؛ زیرا در گذشته زیر سقف ۵۰ درصد بودجه به مصرف می رسید؛ اما اکنون این رقم به ۹۷ درصد بلند رفته است و این بیانگر ارتقای ظرفیت ادارات افغانستان می باشد.

وى افزود که در بخش خدمات ملکی به ویژه چگونگی استخدام کارمندان خدمات ملکی، اصلاحات جدی به میان آمده است.

 وی افزود که در تعیینات در ادارات خدمات ملکی، از مداخلۀ سیاسیون جلوگیری صورت گرفته و در یک و نیم سال گذشته، ۵۰ هزار تن در ادارات مختلف خدمات ملکی و ۲۰ هزار معلم در مطابقت به معیارهای تعیین شده، از سوی کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی به گونه شفاف استخدام شده اند.

رئیس جمهور غنی، با اشاره به جوان سازی ادارات افغانستان، گفت که با استخدام نسل جوان در ادارات، انرژی جدید وارد این نهادها شده است و ضمن اینکه نفوذ سیاسی در استخدام ها کاهش یافته، ادارات افغانستان به ادارات مسئول و خدمتگذار مبدل شده اند.

موصوف با بیان اینکه در بخش تدارکات ملی، بیشتر از ۲۰۰ جلسه برگزار شده و در حدود ۹۰۰ میلیون دالر صرفه جویی به عمل آمده، گفت که در سکتور امنیتی و دفاعی که بخش عمدۀ آن را ایالات متحدۀ امریکا تمویل می کند، در عرصه های کاری، ساختاری و تدارکاتی اصلاحات چشمگیر به میان آمده است.

رئیس جمهور در مورد اصلاحات در دستگاه عدلی و قضایی کشور، گفت که به منظور قانونمند شدن امور ادارات دولتی، در پنج سال گذشته بیشتر از ۴۰۰ قانون به تصویب رسیده و ده ها تن از مامورین عالیرتبۀ حکومتی، بخاطر دست داشتن در فساد، محاکمه شده اند.

اشرف غنی همچنان گفت که قوانین معادن تنظیم شده، در عرصه پاسپورت و خدمات پستی، میزان شفافیت بلند رفته و در قوانین شاروالی ها تغییرات آمده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر