زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۳۰ مدرسۀ دینی در ولایت لوگر بسته شده است

۳۰ مدرسۀ دینی در ولایت لوگر بسته شده است

author avatar
16 Oct 2019 - 14:45
۳۰ مدرسۀ دینی در ولایت لوگر بسته شده است
author avatar
16 Oct 2019 - 14:45

 

پل علم (پژواک، ٢٤ میزان ٩٨): شماری از باشندگان ولایت لوگر می گویند که طالبان مسلح، از چهار ماه گذشته بدینسو به شمول دارالعلوم مرکزی، ۳۰ مدرسۀ دینی را بسته کرده اند، که از اثر آن هزاران متعلم از آموزش محروم گردیده اند.

آنها بر ریاست معارف ولایت لوگر انتقاد کرده میگویند که برای دوباره باز کردن مدارس دینی، تلاش های لازم را انجام نداده است.

حبیب الرحمن یک تن از باشندگان پل علم مرکز ولایت لوگر، امروز به آژانس خبری پژواک گفت که دو فرزند وی در مدرسۀ ابوبکر صدیق درس میخواندند؛ اما از چهار ماه گذشته بدینسو مدرسۀ فوق بسته شده است.

وی افزود: "از روزی که دارالعلوم و مدرسه ها بسته شده است، ضمن فرزندان من، متعلمین دیگر از تعلیم بازمانده اند؛ ریاست معارف با گذشت چهار ماه این مشکل را حل نکرد، بسیار بی کفایت است."

همچنان عزیزالله یک تن از شاگردان دارالعلوم مرکزی، به آژانس خبری پژواک گفت که از چهار ماه بدینسو، دارالعلوم مرکزی بسته شده و شاگردان آن رخصت اند.

وی افزود: "طالبان، دارالعلوم مرکزی و تمام مدارس دینی را بسته کرده اند، این کار خوب نیست، من و هزاران شاگرد دیگر، از تعلیم بازمانده ایم."

شماری از باشندگان دیگر این ولایت نیز اظهارات مشابه داشتند و از حکومت و طالبان تقاضا کردند که این معضل را به زودی حل نمایند.

شاپور عرب سخنگوی ریاست معارف ولایت لوگر، در این مورد به آژانس خبری پژواک گفت که در اثر فشار طالبان، از چهار ماه گذشته بدینسو دارالعلوم مرکزی و ۳۰ مدرسۀ دینی دیگر در این ولایت مسدود شده است.

عرب افزود: "طالبان از آمرین و مسئولین ریاست معارف و مدارس دینی خواستند که باید مدرسه ها بسته شود و هیچ کس به مدرسه نرود؛ اگر کسی از امر آنها سرکشی کرد کشته خواهد شد، پس از این امر، مدرسه های دینی به روی شاگردان بسته شده است."

وی گفت که ریاست معارف، تا حال چندین بار به میانجیگری متنفذین قومی برای حل این مشکل تلاش کرده؛ اما طالبان قبول نکرده اند.

به گفتۀ عرب، ریاست معارف تلاش های نهایی میکند تا این مشکل را به زودترین فرصت حل کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر