زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اتحادیه اروپا از انتخابات شفاف و با اعتبار حمایت می‌کند

اتحادیه اروپا از انتخابات شفاف و با اعتبار حمایت می‌کند

author avatar
17 Oct 2019 - 16:41
اتحادیه اروپا از انتخابات شفاف و با اعتبار حمایت می‌کند
author avatar
17 Oct 2019 - 16:41

کابل (پژواک، ٢٥ ميزان ٩٨) : اتحادیه اروپا می گوید، هر کسی که در این انتخابات برنده می‌شود باید با شفافیت و مشروعیت برنده شود.

در يک خبرنامۀ که از طرف دفتر رياست اجراييه منتشر شده آمده است، داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه افغانستان امروز با رونالد کوبیا نماینده ویژۀ اتحادیۀ اروپا برای افغانستان در حالی‌که سفیر این اتحادیه در کابل وی را همراهی می‌کرد در دفتر کارش در قصر سپیدار ملاقات نمود.

منبع افزوده، در این ملاقات کوبیا برگزاری موفقانه انتخابات ریاست جمهوری را برای رییس اجراییه تبریک گفته افزود: " این اتحادیه چنان‌که در اعلامیه‌ها و موضع‌گیری‌های سفیر ما در کابل بیان گردیده است از شفافیت انتخابات حمایت و پشتیبانی می‌کند. ما خواهان شفافیت و اعتبار روند هستیم و هرکی در این انتخابات برنده می‌شود باید با شفافیت و مشروعیت برنده شود."
کوبیا در ادامه صحبت‌های خود علاوه کرد که صلح برای این اتحادیه از اولویت برخوردار است و از تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح پایدار در افغانستان پشتیبانی می‌کند.

موصوف همچنان از ادامه کمک‌های اتحادیه اروپا برای افغانستان اطمینان داد.
رییس اجراییه با قدردانی و سپاس‌گزاری از کمک‌های اتحادیه اروپا برای افغانستان و برای برگزاری موفقانه انتخابات ریاست جمهوری،‌ از موضع‌گیری اصولی اتحادیه‌ی اروپا مبنی برشفافیت انتخابات و تکمیل روند استقبال نمود.
موصوف در ادامه صحبت‌های خود شفافیت و اعتبار انتخابات را برای افغانستان حیاتی خواند و از اقدامات کمیسیون‌های مستقل انتخابات و حمایت جامعه بین‌المللی به خاطر مبنی قراردادن آرای بایومتریک در انتخابات ریاست جمهوری به هدف جلوگیری از تقلب قدردانی کرد.

داکتر عبدالله همچنان علاوه کرد: "ما به شفافیت و اعتبار انتخابات باورمندیم و در امر برگزاری یک انتخابات شفاف و جلوگیری از تقلب از هیچ‌نوع تلاش فروگذار نکرده‌ایم. "

رییس اجراییه افزود،  حالا مسوولیت کمیسیون‌های مستقل انتخابات است تا وظایف و مسوولیت‌های خود را برای پاس‌داری از آرای پاک مردم و نهایی ساختن روند طبق قوانین کشور به درستی انجام دهند.

وى در باره تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح گفت: "صلح از اولویت‌های مردم افغانستان و اولویت ما است. من پیش از انتخابات و در جریان انتخابات موضع‌‌ام را در این باره به صراحت ابراز داشته‌ام. صلح در هر مرحله‌یی به ما اولویت دارد و در هر مرحله‌یی از دست‌یافتن به صلح دایمی و با عزت استقبال می‌کنیم."

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر