زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

” به دليل فساد، کار چندين پروژه انکشافى در بدخشان متوقف است”

” به دليل فساد، کار چندين پروژه انکشافى در بدخشان متوقف است”

author avatar
17 Oct 2019 - 15:51
” به دليل فساد، کار چندين پروژه انکشافى در بدخشان متوقف است”
author avatar
17 Oct 2019 - 15:51

فیض آباد(پژواک،٢٥میزان ۹۸):منابع محلی بدخشان از عدم شفافیت و وجود فساد در تطبیق برخى پروژه هاى انکشافى خبر داده ازحکومت مى خواهند که هيئتى با صلاحیت را براى بررسی این پروژه ها به بدخشان بفرستد.

عبد الحسیب دقیق رییس اقتصاد ولایت بدخشان به آژانس خبرى پژواک گفت که به اساس ارزیابی های اين ریاست در سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ ، کار بيش از ۳۰۰ پروژه انکشافی به ارزش ۳۰۰ ميلیون دالر حدود هشت سال قبل در بدخشان آغاز شده است.

اما وى افزود:«متاسفانه ارزيابى هاى ما نشان مى دهد که تعداد از این پروژه ها بنا بر دلایل ضعف شرکت پیمان کار وعدم نظارت ادارات ذیربط از تطبیق باز مانده اند.»

موصوف مى گويد که دو کلینیک صحی در ولسوالی های شکی و مایمی درواز، یک پروژه سرک در ولسوالی بهارک، همچنان در ولسوالی­های شهر بزرگ، ارغنج خواه، درایم و دو پروژه دیگر در ولسوالی وردوج بدلیل نا امنی از تطبیق باز مانده اند.

او گفت که کار سایر پروژه ها نيز بنا بر ضعف و ناتوانی شرکت های پیمان کار که خلاف معیارات و شرط نامه کار کرده اند بطى و تاهنوز تکميل نشده است.

موصوف افزود که شرکت ها باید طبق متن قرار داد وشرطنامه کار هایشان را به موقع انجام دهند ودر غیر آن به څارنوالی معرفی خواهند شد تا مورد پیگرد عدلی و قضایی قرار گیرند.

کامبیز قربانی ولسوال، ولسوالى مایمی درواز بدخشان نیز وجود فساد و کندى روند کار اين پروژه ها نگران است.

وى مى گويد:« کار ساخت کلینیک جامرچ بالا در حدود هفت سال آغاز گردیده بود ولى تاهنوز هم کار آن نا تمام است و قرار دادی بنام حاجی مجاهد تا حال بالای پروژه حاضر نگردیده وچندین بار موضوع را به مقام ولایت، ریاست اقتصاد و ارگان­های ذیربط خبر داده ایم که هیات این ادارات به ساحه آمدند وهیچ نوع اجراتی تاهنوز صورت نگرفته است.»

به گفتۀ او کلینيک صحی جامرچ به هزینۀ ۳۳ ميلیون افغانی قرارداد گردیده بود اما در اداره ولسوالی هیچ نوع اسنادی موجود نیست و کار شرکت با اداره ولسوالی هماهنگ نبوده است.

همچنان منبع مى افزايد:« سرک غزدره که چهار ولسوالی را به مرکز ولایت وصل می نماید به ارزش ۳۶ميلیون افغانی به طول ۲۰ کیلومتر و عرض ۵ متر قرار داد گردیده قراردادی فرار نموده و ما نماینده آن شرکت را که در ولسوالی حضورداشت به څارنوالی معرفی نموده ایم. »

موصوف در ادامه گفت:« خواهش ما از حکومت محلی و مرکزی این است که برای ما صلاحیت داده شود تا مطابق قانون نظارت نمایم و پروژه ها به صورت درست تطبیق گردد و قناعت مردم بدست آید.»

نورآقا نادی ولسوال بهارک اين ولايت مى گوید که کار سرک شش پل در ولسوالی در حدود ۴ ماه مى شود که متوقف و به حالت نیمه کاره باقی مانده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر