زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

فعاليت وسایط دودزا در شهر کابل متوقف گرديد

فعاليت وسایط دودزا در شهر کابل متوقف گرديد

author avatar
17 Oct 2019 - 18:42
فعاليت وسایط دودزا در شهر کابل متوقف گرديد
author avatar
17 Oct 2019 - 18:42

کابل (پژواک، ۲۴ میزان ۹۸): صدها واسطه نقلیۀ دودزا که باعث آلوده گی آب و هوای شهرکابل مى گردد، امروز از سوی ادارۀ ملی حفاظت از محیط زیست نشانی و اسناد آن، با ریاست ترافیک کابل شريک گرديد.

 مسئولان ادارۀ حفاظت از محیط زیست کابل می گویند که طى یک برنامه منظم، تمامى موترهای  دودزا که باعث آلوده گی آب و هوای کابل شده اند را کنترول و تنظیم خواهند کرد.

همایون کاظم رئیس اين اداره، به آژانس خبری پژواک گفت: "پلان داریم تمام موترهايی که فضای کابل را آلوده می سازد، تحت یک برنامه زيرنام (اکوتاش) که در سايرکشورهای دنیا هم مروج بوده و برای جلوگیری از آلوده گی هوا استفاده می شود، را تحت پوشش قرار دهیم."

موصوف همچنان افزود: "ما جوار سیر و نمبر پلیت وسايط دودزا را می گیریم و با ا دارۀ ترافیک شریک می کنیم و تا زمانی که  اين موترها ترمیم نشوند، حق فعاليت در شهر را نخواهند داشت".

وى گفت که به اساس سروى تخمينى اين اداره، در حال حاضر ٦٥ تا ٨٠ درصد آلوده گی آب و هوای شهرکابل، ناشى از گشت و گذار وسايط دود زا که ماشین های شان مشکل دارد، مى باشد .

منبع همچنان خاطرنانشان کرد که گشت وگذار اين وسايط باعث آلوده گی هوا، تولید سرب مونو اکساید کاربن و غیره گازات میشود که برای انسان، نبات و حیوان خيلى مضر است.

فروزان صدیقی یک تن از کارمندان ادارۀ محیط زیست کابل که در این برنامه شرکت کرده بود، به پژواک گفت که هدف از راه اندازى برنامه" اکوتاش" تغيیر اقلیم مى باشد.

عباس باشنده کارته سوم شهر کابل؛ درحاليکه از راه اندازى اين چنين برنامه از سوى اداره محيط زيست استقبال کرد، گفت که در کنار دولت هر شهروند نيز مسئول است که درجلوگيرى از آلودگى آب وهواى اين شهر، توجه جدى داشته باشد .

افزون برآن، اين شهروند کابل از بزرگان خانواده ها خواست تا فرهنگ جلوگيرى از آلوده گى آب وهوا را در کانون خانواده شان نيز نهادينه سازند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر