زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

منبع :بیشترین موبایل¬های هوشمند از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شوند

منبع :بیشترین موبایل¬های هوشمند از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شوند

author avatar
17 Oct 2019 - 12:28
منبع :بیشترین موبایل¬های هوشمند از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شوند
author avatar
17 Oct 2019 - 12:28

کابل(پژواک،۲۵میزان ۹۸):به اساس يک سندى که در اختيار پژواک قرارگرفته، دوهزارسیت مبایل که بدون محصول از میدان هوایی کابل درهمکاری با شماری از کارمندان گمرک و امنيت ملى خارج مى شد، کشف و برخى افراد در پيوند با اين مسله بازداشت شده اند.

به اساس اين سند یک تن از کارمندان گمرک میدان هوایی کابل در اين مورد به وزارت مالیه، گفته است:«در پرواز دیروز فلای دبی که ساعت ۹ قبل از ظهر به میدان هوایی کابل نشست کرد،  دوهزار سیت مبایل که در بکس های آیفون جاسازی شده بود وارد کشورشده است.»

او درادامه می گوید:«قرار بود این مبایل­ها در همکاری با پنج کارمند گمرک کابل، سه کارمند انسداد قاچاق و دو کارمند امنیت ملی بدون این که محصول شوند،به بیرون از میدان منتقل شود که ازسوی موظفین امنیتی میدان بازداشت شده اند.»

پاسوال گل آقا روحانی قوماندان پولیس سرحدی میدان هوایی بین المللی حامد کرزی[کابل] در يک تماس با پژواک اين موضوع را تایید کرد.

موصوف مى گويد قرار بود که اين دو هزار سیت مبایل بدون محصول در همکاری با شماری از کارمندان ادارات مختلف در میدان، به بیرون کشیده شوند.

وی بدون ارایه جزییات گفت که شماری در پیوند به این قضیه بازداشت شده اند اما گفت که بعد از ختم تحقیقات می تواند در مورد هویت این کارمندان معلومات ارایه کند .

روحانی می گوید که ازهر نوع جنسی که برای تجارت از طریق میدان هوایی کابل وارد کشور مى شود باید محصول گردد .

موصوف افزود:«کسانی که می خواستند این مبایل ها بدون پرداخت محصول به بیرون کشیده شود، مجرم و خاین هستند که رسما به ارگانهای عدلی وقضایی سپرده می شوند.»

پژواک در تماس های مکرر که با معینیت گمرکات وزارت مالیه وسخنگوی این وزارت داشت نتوانست که نظر آنها رادر مورد اخذ کند.

ولید تمیم سرپرست معينیت گمرکات وزارت مالیه مى گويد:« ما معینیت گمرکات در بررسی خویش دریافتیم که بیشترین موبایل­های هوشمند از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شوند، با گرفتاری های دیروزی حلقه خبیثه افشا شده حامیان آنها نیز مورد پیگرد قرار میگرند. »

وی می افزاید:«ما از تجار ملی خواهش میکنیم تا حین تورید موبایل های هوشمند طبق قانون آنها را در گمرک اظهار نمایند و خود را متضرر نسازند. ما متعهد به پایان بخشیدن تداوم فعالیت های حاملین اقتصاد جرمی میباشیم ‌نباید دوکاکین موبایل فروشی های اجناس غیر محصول شده را بفروش برسانند.»

همچنان تمیم در صحفه You need to subscribe to view the full article. Please login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر