زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ورزشکاران فارياب از عدم توجه حکومت به ايجاد مکان هاى ورزشى دراين ولايت شاکى اند

ورزشکاران فارياب از عدم توجه حکومت به ايجاد مکان هاى ورزشى دراين ولايت شاکى اند

author avatar
17 Oct 2019 - 16:17
ورزشکاران فارياب از عدم توجه حکومت به ايجاد مکان هاى ورزشى دراين ولايت شاکى اند
author avatar
17 Oct 2019 - 16:17

ميمنه (پژواک، ٢٥ ميزان ٩٨):ورزشکاران فاريابى از افزايش علاقه مندى جوانان به ورزش خبرداده اما مى گويند که به نسبت عدم توجه حکومت به ورزش وايجاد سهولت ها براى جوانان، مجبوراند که خود شان به ایجاد کلپ های ورزشی اقدام کنند.

عبدالوهاب مجیدی آمر تربیت بدنی و ورزش فاریاب به آژانس خبرى پژواک گفت:«خوشبختانه که علاقه مندى جوانان فاريابى به ورزش، روز به روز بيشتر شده مى رود اما متاسفانه که مکان هاى ورزشى بسيار کم است وحکومت هم چندان علاقه اى به ايجاد اين چنين مکان ها ندارد.»  

وى افزود که اين عدم توجه حکومت و بيشتر شدن علاقه مندى جوانان به ورزش باعث شده است که ورزشکاران خود شان به ايجاد مکان ها ورزشى اقدام کنند.

به گفته او، در یک هفتۀ  اخير چهار کلپ ورزشی کانفوتوا و فتنس را که از سرمایه های شخصی مربیان ایجاد گردیده بود، افتتاح و به بهره برداری سپرده اند. 

وى می گوید که براساس تقاضای شماری از زندانیان و مدیریت محبس فاریاب، یک کلپ ورزشی کانفوتوا را در محبس افتتاح کردند تا زمینۀ برای ترک اعتیاد زندانیان فراهم شود.

همچنان سمونیار یارمحمد مدیر محبس فاریاب مى گويد که در اين محبس  ٨٥ زندانى معتاد نيز موجود است و مشکلاتى را براى پرسونل محبس از نگاه نگهدارى ايجاد کرده اند.

وى افزود:« ما تصميم گرفتيم که براى رهايى اين معتادين از اعتياد، یک کلپ ورزشی کانفوتوا را تحت نام " بیرلیک" ایجاد نمایم تا بدینوسیله زندانیان معتاد ترک اعتیاد کنند.»   

وی افزود که، کلپ ورزشی با امکانات نا چیز ساخته شده حدود ٣٠ تن مصروف تمرینات هستند در صورتی که رهبری ولایت و مسوولین امور همکاری و حمایت نمایند او مصمم است از جوانان زندانی را از اعتیاد نجات و آماده شرکت در مسابقات ملی نماید.

رییس تربیت بدنی و ورزش فاریاب همچنان علاوه کرد که دو کلپ کانفوتوا را سه روز قبل دو ورزشکار از امکانات شخصی شان ایجاد کردند.

به گفته او، یک کلپ فتنس تحت نام " بیگ" به هزینه ١.٢ميليون افغانى به پول شخصی یک جوان افتتاح شد که بیش از یکصد جوان در آن مصروف تمرینات اند.

سنجر بیک مسوول کلپ " بیک" می گوید که زمین شخصى خود را فروخت و از پول آن اين کلپ را ایجاد نمود.

به گفته او در حال حاضر در اين کلپ ١٠٠ جوان مصروف تمرينات ورزشى است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر