زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“استفاده از خریطه های پلاستیکی باعث مرض سرطان و نفس تنگی می گردد”

“استفاده از خریطه های پلاستیکی باعث مرض سرطان و نفس تنگی می گردد”

author avatar
18 Oct 2019 - 09:52
“استفاده از خریطه های پلاستیکی باعث مرض سرطان و نفس تنگی می گردد”
author avatar
18 Oct 2019 - 09:52

نیلی (پژواک، ۲۶ ميزان ٩٨): موسسه انکشافی رفاه ناجی، ضمن تاکید بر کاهش استفاده از خریطه های پلاستیکی می گوید، استفاده آن باعث مرض سرطان و نفس تنگی می گردد.

موسسه انکشافی رفاه ناجی در دایکندی بر تداوم برنامه‌های آگاهی‌دهی‌اش در مورد اضرار استفاده از خریطه‌های پلاستیکی و کاهش استفاده از آن، کمپاین آگاهی‌دهی را برگزار کرد.

نجیبه سجادی، مسوول موسسه انکشافی رفاه ناجی، استفاده از پلاستیک و خریطه‌های پلاستیکی را مضر و خطرناک دانسته و بر عدم استفاده و یا کاهش آن تاکید کرد. او از همه خواست که به‌جای استفاده از خریطه‌های پلاستیکی از خریطه‌های تکه‌ای استفاده نمایند.

خانم سجادی، در اشاره به اضرار استفاده از پلاستیک گفت که استفاده از آن باعث مرض سرطان و همچنان نفس‌تنگی در انسان می‌گردد.

به گفته او، پلاستیک می‌تواند ضررهای محیط زیستی، صحی در بخش فرهنگی و ایجاد ناهنجاری‌ها را در جامعه به بار آورد.

آنان به این منظور، چندین برنامه آگاهی‌دهی را با نهادهای مربوط و مکاتب نیز راه اندازی کرده و بر عدم استفاده و یا کاهش در استفاده از پلاستیک آگاهی‌دهی و اطلاع رسانی کرده است.

در همین حال، رحمت الله سیرت رییس معارف دایکندی نیز گفت که شاگردان تمامی مکاتب با آنان در کمپاین مبارزه با استفاده از خریطه‌های پلاستیکی سهم خواهد گرفت و آنان متعهد است که ضررهای استفاده از پلاستیک را برای مردم اطلاع رسانی کنند.

از سوی دیگر، حسین سیرت رییس اطلاعات و فرهنگ دایکندی بر نهادینه شدن فرهنگ استفاده از خریطه‌های تکه‌ای به جای پلاستیکی تاکید کرد و گفت که باید همه در جهت کاهش استفاده از آن اقدام کنند.

سیرت افزود، که آگاهی از ضررهای استفاده از خریطه های پلاستیکی باعث شده است که آنان به این کمپاین بپیوندد.

غیرت جواهری، عضو شورای ولایتی دایکندی بر دوام مبارزه جدی با خریطه‌های پلاستیکی تاکید کرد. او علاوه کرد: "چیزهای که در زندگی ما مضر است باید از سد راه خود برداریم و چیزهای را که می‌دانیم استفاده از آن مضر است؛ اما بازهم استفاده می کنیم به عقلانیت ما ضربه می‌زند."

این کمپاین از سوی موسسه انکشافی رفاه ناجی در دایکندی دایر می‌گرددکه سالانه به خاطر آلودگی محیط زیستی که یکی از عامل آن پلاستیک است و همچنان استفاده از خریطه‌های پلاستیکی شماری زیادی از مردم از بین می‌رود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر