زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکومت از افزایش تلفات ملکی توسط مخالفين مسلح اظهار نگرانی کرد

حکومت از افزایش تلفات ملکی توسط مخالفين مسلح اظهار نگرانی کرد

author avatar
18 Oct 2019 - 10:41
حکومت از افزایش تلفات ملکی توسط مخالفين مسلح اظهار نگرانی کرد
author avatar
18 Oct 2019 - 10:41

کابل (پژواک، ٢٦ ميزان ٩٨) : دولت  افغانستان از گزارش اخیر یوناما در مورد تلفات ملکی در ربع سوم سال جاری اطلاع حاصل نموده است، از یافته های آن مبنی بر افزایش تلفات ملکی توسط نیروهای مخالفين دولت اظهار نگرانی می نماید.

در راپور ٩ ماهه يوناما که روز گذشته منتشر شد آمده است که درين مدت بيش از ٨٠٠٠ فرد ملکى در افغانستان کشته و زخمى شده است که مسووليت ٦١ فيصد آن بدوش مخالفين مسلح است.

در يک خبرنامه که از طرف شوراى امنيت ملى منتشر شده آمده است، در عین حال تلاش های نیروهای ملی امنیتی و دفاعی کشور در امر تأمین امنیت مردم به خصوص در ایام انتخابات ریاست جمهوری در برابر حملات گسترده و سیستماتیک طالبان را مورد تقدیر قرار می دهد.

شوراى امنيت  گفته است، موفقیت نیروهای ما در آمار یوناما مشهود بوده و نشاندهنده کاهش حدودا ۴۰٪ تلفات ملکی در روز انتخابات در مقایسه به انتخابات پارلمانی می باشد .

در خبرنامه آمده است، گزارش سازمان ملل متحد همچنین یافته است که یک سوم تلفات ملکی در روز رای دهی اطفال بوده و این نشانگر بی توجهی طالبان به زندگی ملکیان و هدف قرار دادن عمدی اطفال بیگناه است. این گزارش همچنان یافته است که استفاده از مواد تعبیه شده انفجاری و انتحاری علت عمده ازدیاد در تلفات ملکی در این ربع می باشد.

شوراى امنيت گفته است:"در مقابل دشمنی که حملات مسلسل علیه اهداف ملکی را انجام می دهد، ما گام های استواری را به منظور حفاظت از مردم، کاهش تلفات ملکی در جریان در گیری ها و ارائه کمک ها به بازماندگان ملکی و بیجاشدگان بر میداریم. "

نمونه ای از پیشرفت ما در ارتباط به حفاظت، کاهشِ آسیب و کمک رسانی ذیلاً ذکر شده می تواند.  

حفاظت از افراد ملکی: نیروهای امنیتی کشور در این ربع بیشتر از ۹،۵ تن مواد منفجره را ضبط کردند. اداره ملی مبارزه با حوادث یکجا با نیروهای ملی امنیتی و دفاعی افغانستان زندگی تعداد بیشمار افغانها را از طریق پاکسازی ۲۶۰۰۴ قطعه مهمات منفجر ناشده، مواد انفجاری جابجا شده و ماین های ضدپرسونل نجات دادند.

در خبرنامه آمده است : " در تناقض با نورمهای بشر دوستانه، نیروهای دشمن در این ربع به حملات خویش بر اهداف ملکی مانند مراکز آموزشی و شفاخانه ها ادامه دادند. تروریستان در کنار کشتار بی شمار مردم، ۹   باب شفاخانه را از بین برده یا تخریب کردند که با این کار حق زند گی و حق مراقبت های صحی جهت حفظ زندگی را از افراد ملکی گرفتند. آنها از سال ۲۰۱۷ بدینسو ده ها باب مکتب را از بین برده و بیشتر از ۴۸۰ معلم، شاگرد و سایر کارکنان معارف را شهید ساختند."

شورای امنیت افزوده است در رویارویی با چنین دشمنی، نیروهای ملی امنیتی و دفاعی افغانستان تلاش های خستگی ناپذیری را برای سرکوب دشمن و حفظ زندگی مردم ملکی انجام می دهند. حفاظت افراد ملکی وظیفه قانونی حکومت بوده و منحیث اولویت آن کماکان باقی خواهد ماند.

منبع گفته است : "ما با سازمان ملل متحد در ارتباط به روش تأیید صحت تلفات کار میکنیم و در جستجوی بهبود به اشتراک گذاری معلومات تلفات افراد ملکیهستیم. دولت قضیه های متضرر شدن افراد ملکی را بررسی کرده و در جستجوی بهبود امور تکتیکی و پالیسی به منظور کاهش آسیب به افراد ملکی می باشد."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر