زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

طالبان راپور يوناما را در مورد تلفات ملکى رد کردند

طالبان راپور يوناما را در مورد تلفات ملکى رد کردند

author avatar
18 Oct 2019 - 12:19
طالبان راپور يوناما را در مورد تلفات ملکى رد کردند
author avatar
18 Oct 2019 - 12:19

کابل (پژواک، ٢٦ ميزان ٩٨) طالبان مسلح راپور دفتر يوناما را در مورد تلفات ملکى در ٩ ماه گذشته که مسووليت ٦١ فيصد آن را به طالبان راجع کرده بود، رد کرده اند.

دفتر ملل متحد در کابل يوناما روزگذشته راپور ٩ ماه تلفات ملکى را در افغانستان منتشر کرد، درين راپور آمده است که  درين مدت بيش از ٨ هزار افراد ملکى کشته و زخمى شده اند که مسووليت ٦١ فيصد اين تلفات به طالبان راجع مى شود.

طالبان در يک اعلاميه گفته اند که  درین راپور باز هم تلاش شده که سهم طالبان در هدف قرار دادن و تلفات مردم ملکی بیشتر نشان داده شود.

منبع افزوده است : " ما راپور یوناما را در مورد تلفات ملکی ناقص و یکطرفه می دانیم و رد می نمائیم."

در خبر نامه آمده است که عاملین اصلی تلفات ملکی در کشور عساکر امریکایی است که هر روز مردم ملکی، خانه ها، بازارها و تاسیسات را در بخش های مختلف کشور هدف قرار می دهند، بمباردمان می کنند و بر حریم شخصی مردم در تاریکی های شب چاپه می زنند.

طالبان گفته اند که  به اساس راپور رسانه های غربی، طیارات امریکایی تنها در ماه گذشته ۹۴۸ بمب بر قریه ها، روستاها و مناطق پر نفوس افغانستان پرتاب کرده اند. این واضح می سازد که در نتیجه این بمب ها، بر مردم ملکی چه حال گذشته شده باشد ؟

در خبرنامه آمده است  که یوناما چون تحت فشار  امریکایی ها قرار دارد، تلاش می کند از بی طرفی خود در قضیه تلفات ملکی صرف نظر کند و جنایات مکرر و روزمره امریکایی ها را پنهان نماید.

یوناما که می گوید شمار تلفات ملکی به گونه بی سابقه افزایش یافته است، علتش اینست که بمباردمان ها و چاپه های امریکایی ها بر خانه های مردم ملکی افزایش یافته است.

طالبان گفته اند که عامل درجه اول تلفات ملکی در کشور امریکایی ها است. در مرتبه دوم قطعات صفر یک، صفر دو، کماندو، ضربتی و دیگر عساکر اداره کابل هستند .

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر