زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنی: اکادمی پولیس به نام جنرال عبدالرازق مسمی می شود

غنی: اکادمی پولیس به نام جنرال عبدالرازق مسمی می شود

author avatar
18 Oct 2019 - 15:07
غنی: اکادمی پولیس به نام جنرال عبدالرازق مسمی می شود
author avatar
18 Oct 2019 - 15:07

کابل (پژواک، ٢٦ ميزان ٩٨) : رييس جمهور اشرف غنی قبل از ظهر امروز در مراسم گرامی داشت از اولین سالروز کشته شدن سترجنرال عبدالرازق، قهرمان دفاع افغانستان، اشتراک و سخنرانی کرد.

در این مراسم که در تالار لویه جرگه برگزار گردیده بود، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه، استاد عبدرب الرسول سیاف، اعضای کابینه، رهبری و اعضای شورای ملی و شماری از شخصیت های سیاسی، نیز اشتراک داشتند.

رئیس جمهور غنی در جریان سخنرانی در این مراسم، ضمن درود به روح شهدای افغانستان به خصوص شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، جنرال عبدالرازق را یکی از اعضای دلیر و راستین نیروهای امنیتی کشور خواند که در نتیجۀ دسایس دشمنان افغانستان، در راه دفاع از کشور کشته شد.

موصوف خاطر نشان ساخت که سترجنرال عبدالرازق یک جنرال وطندوست و نزد همه مردم عزیز بود. تمام افغان ها، زنان، مردان، جوانان و موسفیدان، همه او را سرباز واقعی وطن می پندارند. وی افزود: "من به عنوان سرقوماندان اعلی قوای مسلح کشور از قهرمانی ها و فداکاری های او در راه حمایت از مردم، قدردانی و تشکر می کنم."

رئیس جمهور غنی گفت: "بخاطر قدردانی از فداکاری های شهید سترجنرال عبدالرازق و بخاطر زنده نگهداشتن قهرمانی های او، اکادمی پولیس افغانستان به نام شهید سترجنرال عبدالرازق مسمی می گردد." 

وى تصریح کرد ، جنرال عبدالرازق نشان داد که با وجود دسایس بیگانه گان، مردم افغانستان هنوز هم با یک صدا در حمایت از کشور و سربازان دلیر وحدت خویش را حفظ کرده اند. وی افزود که جنرال عبدالرازق خان همواره بر ایستادگی در مقابل توطئه دشمن، تاکید داشت و این تاکید همۀ مردم است.  

رئیس جمهور کشور افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی دلیر ما امسال، چهار موج حملات بزرگ دشمن را درهم کوبیده و ناکام ساختند. نیروهای امنیتی و دفاعی ما پاسداران قانون اساسی، ارزش های ملی و استقلال کشور هستند.

رئیس جمهور گفت که مردم افغانستان، با وجود تهدیدات مستقیم گروه طالبان و فضای نامطمین سیاسی در انتخابات ۶ میزان اشتراک کرده اراده قوی شان را برای دوام نظام جمهوری و رسیدن به یک صلح با معنی به نمایش گذاشتند.

اشرف غنى افزود، که مردم و دولت افغانستان خواستار صلح پایدار و با عزت اند و به تمام تلاش ها، به هدف رسیدن به صلح متعهد است. ریئس جمهور گفت: "صلح؛ همیشه اولویت من به حیث رئیس جمهور کشور بوده است. صلح، خواست اصلی مردم ما است و حکومت افغانستان به تحقق آن متعهد است."

رئیس جمهور تصریح کرد که دولت جمهوری اسلامی افغانستان، در نتیجه تلاش های دوامدار در پنج سال گذشته صلح را به یک گفتمان ملی مبدل ساخت. مردم نسبت به هر زمان دیگر ارزش قطع جنگ و آمدن یک صلح پایدار را بیشتر احساس کرده اند. وی افزود که حکومت افغانستان صلح را یک پروسۀ ملی خوانده و پیوسته تلاش نموده است تا گام های همه جانبه را در این راستا، بردارد.

 غنی با تاکید گفت که دولت افغانستان به عنوان طراح، مدافع و تطبیق کننده صلح، به فیصله های لویه جرگه مشورتی صلح احترام قایل است و تعقیب راهکار پیشنهاد شده از سوی این جرگه را به محوریت مردم و مالکیت دولت افغانستان، مسئولیت خود می داند.

رئیس جمهور گفت که صلح مهمترین خواست ملت افغانستان است و بنیادی ترین مسئولیت حکومت است، حکومت افغانستان درچارچوب ارزش های ملی، منافع ملی و مصالح علیای کشوربا عقلانیت تمام و مبتنی برخواست ملت بخصوص مطالبات جرگه مشورتی صلح؛ این روند ملی را به پیش خواهد برد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر