زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ولسی جرگه خواهان بررسی حمله خونین “هسکه مینۀ” ننگرهار شد

ولسی جرگه خواهان بررسی حمله خونین “هسکه مینۀ” ننگرهار شد

author avatar
19 Oct 2019 - 15:43
ولسی جرگه خواهان بررسی حمله خونین “هسکه مینۀ” ننگرهار شد
author avatar
19 Oct 2019 - 15:43

کابل (پژواک، ۲۷ میزان ۹۸): ولسی جرگه، در نشست اضطراری که در پی حملۀ خونین «هسکه مینۀ» ننگرهار برگزار شد، فیصله کرد که این حمله را از نزدیک بررسی و در راستای کمک با بازمانده گان قربانیان نیز اقدام می کند.

دیروز حین ادای نماز جمعه در مسجد قریه جودره ولسوالی هسکه مینه {ده بالا} ولایت ننگرهار، انفجار رخ داد. به اساس گزارش ها در این انفجار ۶۲ تن کشته شدند و ۳۰ تن دیگر زخم برداشتند.

مسئولیت این انفجار را تا حال کدام گروهی بر عهده نگرفته است. طالبان مسلح، سازمان ملل متحد، ناتو و سفارت امریکا در کابل این حمله را تقبیح نموده اند.

ولسی جرگه که قرار بود، اعضای آن امروز در کمیسیون ها کار کنند، در پی حمله یادشده امروز نشست اضطراری را برگزار کرد.

امیرخان یار نایب اول ولسی جرگه که صبح امروز نشست را رهبری می کرد گفت که این نشست، به منظور چگونگی بررسی انفجار دیروز ننگرهار برگزار شده است.

سایمه خوگیانی نماینده مردم ننگرهار در این جرگه، ضمن محکوم کردن حمله یادشده گفت که تاکنون نوعیت این انفجار مشخص نشده است و باید ولسی جرگه با توظیف هیئت، این رویداد را با جدیت بررسی و با بازمانده گان این رویداد همکاری لازم نماید.

وی این رویداد را جنایت بشری خوانده افزود: «هر کسی که این انفجار را سازماندهی و انجام داده، دشمن اسلام است؛ زیرا می خواهند که دیگر مردم به مسجد نروند.»

سیداحمد سیلاب نماینده مردم کندهار در این جرگه، این انفجار را کار دشمنان اسلام خواند و گفت که این انفجار، به منظور بدنام سازی دین اسلام صورت گرفته تا دیگر مردم به مساجد نروند.

ریحانه آزاد نماینده مردم دایکندی دراین جرگه نیز این رویداد خونین را عمل غیر اسلامی و غیرانسانی خوانده گفت: «باید مسئولان ارگانهای امنیتی استجواب شوند و نباید ما به ساده گی از کنار این قضیه بگذریم، مجروحین توان تداوی را ندارند و هر کس باید به اندازه توان خود، با بازمانده گان قربانیان کمک کند.»

خان آغا رضایی نماینده مردم کابل در این جرگه، این رویداد را دلخراش و غیر انسانی خوانده و بر استجواب مقام های امنیتی تاکید کرد.

ابدالله محمدی نماینده مردم سمنگان گفت: «ارگانهای امنیتی، خود را در مقابل مردم پاسخگو نمی دانند و احساس مسئولیت نمی کنند، باید خواسته شوند.»

عبدالولی نیازی نماینده مردم بدخشان گفت: «وظیفه حکومت حفظ جان و مال مردم است، اگر حکومت نمی تواند وظیفه خود را انجام بدهد، اطاعت ما از چنین حکومت ظلم در حق مردم و جفا می باشد.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر