زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهور از انتقام گیری رویداد هسکه مینه هشدار داد

رئیس جمهور از انتقام گیری رویداد هسکه مینه هشدار داد

author avatar
20 Oct 2019 - 14:47
رئیس جمهور از انتقام گیری رویداد هسکه مینه هشدار داد
author avatar
20 Oct 2019 - 14:47

 

جلال آباد (پژواک، ۲۸ میزان ۹۸): محمد اشرف غنی رئیس جمهور، در جریان سفر به ولسوالی هسکه مینه، با خانواده های قربانیان رویداد جمعۀ گذشته، ابراز غمشریکی کرد و هشدار داد که انتقام این رویداد را خواهد گرفت.

در انفجار روز جمعۀ گذشته که در منطقۀ جودری ولسوالی هسکه مینه در جریان ادای نماز جمعه صورت گرفت، بیش از ۷۰ تن کشته شده و حدود ۳۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

ادارۀ معارف ولایت ننگرهار میگوید که در جمع کشته شدگان، دو معلم و ۲۷ شاگرد و همچنان در زخمیان این رویداد، ۱۶ شاگرد شامل اند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، برای ابراز غمشریکی با خانواده های قربانیان این رویداد، وارد ولسوالی هسکه منیۀ ولایت ننگرهار شد و در آنجا به یک نشست مردمی سخنرانی کرد.

هرچند خبرنگاران به این نشست دعوت نشده بودند؛ اما دفتر رسانه های ولایت ننگرهار، در بخش مواد خبری با خبرنگاران همکاری کرد.

اشرف غنی در سخنرانی به نشست فوق، با خانواده های قربانیان این رویداد ابراز غمشریکی کرد و هشدار داد که انتقام این رویداد از مخالفان مسلح دولت گرفته خواهد شد.

نامبرده از نابودى گروه داعش در شش ولسوالی شینواری خبر داد و تاکید کرد که ادارۀ ولایت ننگرهار عملیات علیه گروه داعش را در ولسوالی های متباقی شینواری سریع خواهد کرد.

رئیس جمهور به مردم شینواری گفت: "من در غم شما شریک استم؛ زیرا که از سفر خارجی برایم آمدن نزد شما ضرور بود و شما بدانید که اگر در هر گوشۀ این ولسوالی غم باشد، من در آن شریک استم."

وی افزود که رویداد جودری، یک حادثه در قریۀ کوچک نه، بلکه رویداد و ضربه در برابر اسلامیت، انسانيت و افغانیت است و این رویداد را به شدت محکوم کرد.

شاه محمود میاخیل والی ننگرهار، در سخنرانی به این نشست، ضمن تشکر از سفر رئیس جمهور، پشنهادات خود را در بخش تامین امنیت با رئیس جمهوری شریک کرد.

وی اطمينان داد که با امکانات موجود، امنیت مردم ننگرهار را تامین و در نتیجۀ عملیات نیروهای امنيتى، مناطق امنیتی را گسترده خواهد کرد؛ وی همچنان از تخریب پناهگاه های گروه داعش در این ولایت اطمينان داد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر