زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“ادعاى شکستاندن قفل درب مرکز ديجيتالى کميسيون انتخابات بايد تحقیق و بررسی شود”

“ادعاى شکستاندن قفل درب مرکز ديجيتالى کميسيون انتخابات بايد تحقیق و بررسی شود”

author avatar
21 Oct 2019 - 17:56
“ادعاى شکستاندن قفل درب مرکز ديجيتالى کميسيون انتخابات بايد تحقیق و بررسی شود”
author avatar
21 Oct 2019 - 17:56

کابل(پژواک،٢٩ميزان ٩٨): کميسيون انتخابات، ادعاى شکستاندن قفل درب مرکز ديجيتالى کميسيون از سوى افراد مربوط به تيم دولت ساز در همکارى با نيروهاى امنيتى و ادارى کميسيون را، شايعه و يک توطئه عليه اين کميسيون خوانده؛ اما تيم ثبات و همگرايى، ضمن پيگيرى اين موضوع، خواستار به تعليق دراوردن وظايف سه مقام ارشد وزارت داخله و کميسيون انتخابات شدند.

به اساس يک گزارش، کميسيون مستقل انتخابات افغانستان به تاريخ ٨ ميزان سال روان، مرکز دیجیتالی را به منظور بررسی جدول نتایج آرای انتخابات ریاست جمهوری افتتاح کرد. مسئولان کميسيون در آن روز گفته بودند که تصاویر جدول نتایج محلات ثبت شده در وسایل بایومتریک به این مرکز ارسال میگردد.

على احمد عثمانى رئيس ستاد انتخاباتى تيم ثبات و همگرايى، بعد از ظهر امروز در يک نشست خبرى در کابل گفت: «شام ديروز براى ناظرين گفته شده است که به خانه بروند و امشب کار نيست؛ بعد از رفتن ناظرين، به اشتراک قطعات خاص پوليس، مشاور امنيتى کميسيون، رئيس دارالانشا پشت درب مرکز ديجتال سنتر آمده و هدايت مى دهند که قفل دروازه شکستانده شود؛ زمانى که ما خبر شديم، به محل رفتيم و ديديم که قفل دروازه شکستانده شده است. اين عملکرد شان تجاوز به شفافيت، آراى مردم و دموکراسى و غير قابل پذيرش است.»  

وى گفت: «ما صبح امروز با رهبرى کميسيون مستقل انتخابات، براى دوساعت نشستى دراين زمينه داشتيم، ولى کمیشنران کميسيون مستقل انتخابات، از اين موضوع اطلاع نداشتند و گفتند که موضوع مهم است؛ ما به اين نتيجه رسيديم که بايد تحقيق صورت گيرد. »  

موصوف اضافه کرد که ممکن اين عملکرد، از سوى تيم دولت ساز رهبرى و راه اندازى شده باشد.  

وى گفت که به دلیل دستبرد به آرای مردم و شکستن قفل دیجیتال سنتر، وظایف رئیس دارالانشاى کمیسیون، مشاور امنیتی کمیسیون، معیین ارشد امنیتی وزارت داخله و دستور دهنده گان ارگ به تعلیق برود؛ تا مراجع عدلی و قضایی بتوانند تحقیق لازم را انجام دهند.

همچنان منبع خاطر نشان ساخت که بايد پروسۀ انتخابات نيز تا تکميل شدن تحقيق در اين زمينه متوقف گردد.

اين موضوع، از ناوقت شب گذشته و  صبح امروز، در صفحات اجتماعى فيسبوک و تويتر نيز دست به دست مى شود:

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر