زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“پنجاه درصد سهم انتقال حجاج فرضی به سکتور خصوصی داده شود”

“پنجاه درصد سهم انتقال حجاج فرضی به سکتور خصوصی داده شود”

author avatar
21 Oct 2019 - 17:51
“پنجاه درصد سهم انتقال حجاج فرضی به سکتور خصوصی داده شود”
author avatar
21 Oct 2019 - 17:51

کابل (پژواک، ۲۹میزان ۹۸): اتحادیه شرکت هاى سیاحتی و زیارتی، از حکومت خواهان پنجاه درصد سهمیه انتقال حجاج فرضی شد؛ اما مسئولان حکومت می گویند که تخلفات شماری از شرکت ها این چانس را از آنها گرفته است.

محمد صابر سعید رئیس اتحادیه شرکت هاى سیاحتی و زیارتی، در جلسه مشورتی که به هدف ایجاد هماهنگی چالش ها میان وزارت ارشاد، حج و اوقاف و اين اتحادیه برگزار شده بود گفت که هرگاه ۵۰ درصد سهمیه انتقال حجاج به سکتور خصوصی و ۵۰ درصد به حکومت داده شود، یک رقابت سالم میان این هر دو به وجود می آید.

وی با تایید اینکه شماری از شرکت ها مردم را فریب می دهند، افزود: «در برخی از این شرکت ها مشکل وجود دارد؛ اما در شمار زیادی از این شرکت ها اصلا مشکل وجود ندارد، ما می خواهیم که خدمات حجاج افغانی را به گونۀ بسیار خوب عرضه کنیم.»

محمد سعید خاطر نشان کرد که بعضی اوقات، شماری از شرکت ها پول های مردم را مصرف کرده اند؛ اما سالهاست شرکت های خصوصی سیاحتی حجاج عمره را انتقال می دهند؛ اما از مردم پول زیاد گرفته نشده و به بسیار سهولت انتقال یافته اند.

اوعلاوه کرد: «سال گذشته ما ۷۰ هزار حاجی را انتقال داده ایم، خدمات به گونه خوب برای شان عرضه شده است؛ همچنان با وزارت ارشاد، حج و اوقاف بارها جلسات گرفته ایم؛ با ما وعده کرده اند که یک قسمت از این سهمیه ها را به شما می دهیم؛ اما تا حال عملا این گفته شان را ثابت نکرده اند.»

او از حکومت خواست تا به طور امتحانی سهمیه انتقال ۳۰۰۰ و یا ۵۰۰۰ حاجی را برای شرکت های سیاحتی بدهند؛ اگر خدمات را خوب عرضه کردند، سهمیه بیشتر را در اختیار شرکت های خصوصی بگذارند.

وی متعهد شد که اگر۵۰ در صد سهم انتقال حجاج فرضی برای سکتور خصوصی داده شود، به ایمانداری و امانت داری آن را انجام خواهند داد.

عبدالقادر مدیر عمومی مناسک حج، وزارت ارشاد حج و اوقاف در اين نشست گفت: «ما برای این کار مقرره داریم؛ اما برای حجاج که توسط شرکت های خصوصی به حج انتقال می یابند، آگاهی دهی کمتر صورت می گیرد، همچنان امنیت درست نیست؛ برخی از شرکت ها وجود دارد که به نام شرکت، دکان باز می کنند و از مردم پول می گیرند و گم می شوند.»

اما منبع افزود که برگزاری جلسات هماهنگی برای به وجود آمدن یک اصول خیلی ارزنده است و ممکن چالش ها در آینده با هماهنگی رفع شود.

در پایان این نشست، کار گروپی میان شرکت کننده گان برگزار شد؛ تا با هماهنگی هم یک ستراتیژی مناسب برای انتقال حجاج فرضی میان وزارت ارشاد، حج و اوقاف و شرکت های سیاحتی فراهم شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر