زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نورستانی: قفل دراوزه مرکز جمع بندی دیجیتالی شکستانده نشده است

نورستانی: قفل دراوزه مرکز جمع بندی دیجیتالی شکستانده نشده است

author avatar
22 Oct 2019 - 16:02
نورستانی: قفل دراوزه مرکز جمع بندی دیجیتالی شکستانده نشده است
author avatar
22 Oct 2019 - 16:02

کابل (پژواک، ۳۰ میزان ۹۸): کمیسیون انتخابات خواست دروازۀ ساختمانی را باز کند قفل آن شکستانده شده بود، اما دستۀ ثبات و همگرایی مانع شده تاکید کرد که نخست باید کمیسیون نتایج تحقیق در پیوند به «شکستاندن قفل» را اعلام کند.

به اساس معلومات کمیسیون یادشده، در محوطه دفتر مرکزی این کمیسیون در کابل، ساختمانی است که در آن برعلاوه مرکز جمع بندی دیجتالی آرای انتخابات ششم میزان ریاست جمهوری، ریاست آموزش و بخش های اداری کمیسیون فعالیت دارد.

دیروز دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در یک نشست خبری در کابل مدعی شد که قفل درب مرکز جمع بندی دیجیتالی این کمیسیون بعد از رفتن ناظرین نامزدان انتخابات ریاست جمهوری از سوی قطعات خاص پولیس و کارمندان دارالانشای این کمیسیون شکستانده شده است. این دسته انتخاباتی خواهان بررسی این موضوع شد.

اورنگزیب عضو کمیسیون مستقل انتخابات امروز در یک نشست خبری مشترک با اعضای رهبری این کمیسیون در کابل گفت:«قفل دروازه تعمیر دیتا سنتر دیجتالی از سوی مشاور امنیتی دارالانشای کمیسیون به خاطر عاطفه انسانی که داشته شکسته شده تا دو سرباز سی آر یو(قطعات خاص پولیس) که برای تامین امنیت این تعمیر موظف شده بودند در داخل دهلیز شب را سپری کنند، این یک کار اشتباه بوده اما بررسی می شود.»

به گفته موصوف، پس از رویداد یادشده، دو روز می شود که این تعمیری که در آن برعلاوه مرکز جمع بندی دیجیتالی، ریاست آموزش و بخش های اداری کمیسیون نیز فعالیت دارد، مسدود می باشد.  

او می گوید که هیئتی به شمول خودش، مولانا محمد عبدالله عضو دیگر این کمیسیون، ناظرین دسته های انتخاباتی و ناظرین نهادهای ناظر انتخابات توظیف شده اند که این قضیه را به شکل جدی بررسی کنند.

اورنگزیب می گوید که رهبری کمیسیون پنهان کاری نمی کند، اما به کسانی که در پی سبوتاژ پروسه انتخابات می باشند نیز اجازه نمی دهد که این پروسه ملی را تخریب کنند.

وی گفت:« به نظر من بهتر است که قطعه سی آر یو پولیس ملی به خاطر رفع نگرانی های ستاد های انتخاباتی، در بیرون از محوطه کمیسیون توظیف شوند و امنیت کمیسیون را تامین کنند.»

حوا علم نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات در نشست امروز گفت که تنها قفل درب تعمیر عمومی شکستانده شده و قفل دراوزه مرکز جمع بندی دیجیتالی و قفل صندوق هایی که در آن دستگاه های بایومتریک می باشند، شکستانده نشده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر