زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امریکا و اتحادیۀ اروپا خواستار کاهش خشونت و آتش بس در افغانستان است

امریکا و اتحادیۀ اروپا خواستار کاهش خشونت و آتش بس در افغانستان است

author avatar
23 Oct 2019 - 15:01
امریکا و اتحادیۀ اروپا خواستار کاهش خشونت و آتش بس در افغانستان است
author avatar
23 Oct 2019 - 15:01

کابل (پژواک، اول عقرب ۹۸): در نشست اعضای خاص امریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای دوست برای صلح حقیقی افغانستان، برکاهش خشونت و آتش بس تاکید به عمل آمد.

این اظهارات در اعلامیه مشترک پس از نشست اعضای خاص امریکا، سازمان ملل متحد و یکتعداد کشورهای اروپایی صورت گرفته است.

دراین نشست که در مقر اتحادیه اروپایی در بروکسل آماده شده بود، میرویس ناب معاون وزارت خاجه در امور اقتصادی افغانستان هم اشتراک داشت.

در اعلامیه آمده است که اشتراک کنندگان؛ به حاکمیت، استقلال، احترام به تمامیت ارضی افغانستان به طرف های اخیر صلح افغانستان، در مواردى گفتگو کرده اند که افغانها چطور به یک صلح پایدار برسند.  

در اخیر این نشست، یک قطعنامه ۱۷ ماده ای هم به نشر رسیده و دراین قطعنامه آمده است که برای به پایان رسیدن صلح دوامدار، خواست وسیع و حقیقی افغانها قبول شود.

در قطعنامه علاوه شده است که دراین نشست وضعیت اخیر افغانستان بررسی شد و معلوم شد که صلح دوامدار از طریق مذاکرات سیاسی به جود آمده می تواند.

منبع علاوه کرده است که وعده سپرده شد تاه برای صلح وسیع و دوامدار، دولت جمهوری اسلامی افغانستان با  طالبان و نهادهای دیگر سیاسی و مدنی، از نزدیک و مشترک کار کنند.

در قطعنامه اين نشست آمده است که اشتراک کننده گان، از تمام طرفها خواسته اند که برای کم کردن اندازه خشونت و تلفات ملکی، اقدامات شدیدی را انجام دهند تا شرایط برای صلح برابر شود.

دراین نشست از رای دهنده گان، ناظرین، نیروهای امنیتی و کمیسیون های انتخاباتی استقبال شده است که همراه با چالش های سخت امنیتی، انتخابات ریاست جمهوری را به خوبی برگزار کردند.

دراین مجلس، برای صلح افغانستان از تمامی تلاشهای جهانی و از دستاوردهای ۱۸ ساله حمایت شده است.

در قطعنامه آمده است که مذاکرات آینده بین الافغانی باید وسیع، تهدابی و همه جانبه باشد که نمایندگی تمامی مردم افغانستان در آن شده باشد.

در قطعنامه به اشرف غنی رئیس جمهور، داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه  و دیگر رؤساى سیاسی گفته شده است که برای مذکرات بین الافغانی با طالبان، در رابطه به انتخاب نماینده همه جانبۀ حکومت افغانستان اقدامات جدی کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر