زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: کمک های جاپان برای افغانستان به موقع، مؤثر، مثمر و شفاف بوده است

غنى: کمک های جاپان برای افغانستان به موقع، مؤثر، مثمر و شفاف بوده است

author avatar
23 Oct 2019 - 18:55
غنى: کمک های جاپان برای افغانستان به موقع، مؤثر، مثمر و شفاف بوده است
author avatar
23 Oct 2019 - 18:55

کابل (پژواک، اول عقرب ٩٨): رئیس جمهور غنی می گوید چیزی که ما امروز در افغانستان در پی ایجاد آن هستیم، سرمایه بشری است؛ بدون سرمایۀ بشری، سرمایۀ طبیعی غیر قابل استفاده می باشد و نیاز است تا در این بخش، سرمایه گذاری بیشتر صورت گیرد.

در يک خبرنامه که از رياست جمهورى منتشر شده، آمده است که رييس جمهور اشرف غنى در جریان سفرش به جاپان، امروز در پوهنتون علوم ورزشی نیتی دای در شهر توکیو، خطاب به محصلین و استادان این پوهنتون، دیپلماتان و شماری از مقامات حکومتی آن کشور سخنرانی کرد.

در این سخنرانی رئیس جمهور گفت: "برای من جای افتخار است که در مراسم تاجگذاری امپراتور جدید جاپان اشتراک کردم و آرزو دارم که جاپان در این دورۀ جدید، هزاران سال در صلح و آرامش بسر ببرد."

رئیس جمهور، همچنان مراتب همدردی خود را بخاطر قربانیان توفان اخیر در جاپان ابراز کرد و گفت که مشترکات فرهنگی، مردمان هردو کشور را از سالیان متمادی با هم پیوند داده است.

موصوف افزود: "پیوندهای مشترک فرهنگی، ما را در خوشی  و غم متحد ساخته است و  آرزو دارم همواره خوشی بالای غم غلبه داشته باشد."

اشرف غنی، از رهبری پوهنتون علوم ورزشی نیتی دای، بخاطر فرصت ملاقات با محصلین این پوهنتون و همچنان ایجاد مجتمع دوستی افغان- جاپان، تشکر کرد و آنرا در راستای نزدیکی و گسترش مناسبات میان دو کشور مفید خواند.  

رئیس جمهور غنی، از کمک های دوامدار جاپان با افغانستان ابراز امتنان کرده، گفت که کمک های جاپان برای افغانستان؛ به موقع، موثر، مثمر و شفاف بوده است. همچنان جاپان اولین کشوری است که پس از سال ۲۰۰۱ زمانی که حکومت جدید در افغانستان ایجاد شد، نخستین کنفرانس توکیو را در رابطه به افغانستان میزبانی کرد.

وی با اشاره به اهمیت سرمایه بشری، گفت: "چیزی که ما امروز در افغانستان در پی ایجاد آن هستیم، سرمایه بشری است. بدون سرمایه بشری، سرمایه طبیعی غیرقابل استفاده می باشد و نیاز است تا در این بخش، سرمایه گذاری بیشتر صورت گیرد. "

رئیس جمهور کشور، اظهار داشت که جاپان از طریق تعلیم و تربیه و تحصیلات، می تواند با افغانستان در بخش تقویت سرمایه بشری همکاری نماید.

وی افزود که کار تیمی، هماهنگی و تمرکز بر شیوۀ کار محور، از ویژه گی های نظام تحصیلی جاپان می باشد.

رئیس جمهور غنی همچنان گفت: "ما در پی فراهم نمودن زمینۀ تعلیم و تحصیل برای کودکان و جوانان افغان هستیم و امیدوارم کمک شما را در عرصه ایجاد سرمایه بشری، داشته باشم."

در اخیر سخنرانی، رئیس جمهور کشور در حالیکه از سوی رئیس پوهنتون علوم ورزشی نیتی دای جاپان و شماری از استادان همراهی می گردید، یک اصله نهال را در صحن آن پوهنتون غرس نمود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر