زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

منابع: نزديک به ٥٨ درصد باشنده گان جوزجان زيرخط فقر قرار دارند

منابع: نزديک به ٥٨ درصد باشنده گان جوزجان زيرخط فقر قرار دارند

author avatar
23 Oct 2019 - 17:43
منابع: نزديک به ٥٨ درصد باشنده گان جوزجان زيرخط فقر قرار دارند
author avatar
23 Oct 2019 - 17:43

شهرشبرغان (پژواک، اول عقرب ٩٨): در جوزجان، از روز جهانى غذا درحالى تجليل به عمل آمد که نزديک به ٥٨ در صد باشنده گان اين ولايت، زير خط فقر قرار دارند.

محمد شفیع رئیس اقتصاد ولایت جوزجان، در مراسم تجليل از روز جهانى غذا که در شهر شبرغان برگزار شده بود، گفت که نزديک به ٥٨ درصد باشنده گان اين ولايت، زير خط فقر زندگى مى کنند.

وی خشکسالى، نا امنى، جنگ و بيکارى را از عوامل عمدۀ فقر در اين ولايت عنوان کرد.

به گفته او بیش از سه صد هزار باشندۀ جوزجان، مصروف کار اند که از جمله؛ هفتاد هزارتن آنها را زنان تشکیل مى دهند و بیش از ١٢٠هزار تن دیگر از افراد واجد شرايط کار، بیکاراند.

همچنان زویا زلال مسئول دیپارتمنت جندرمقام ولایت جوزجان، در اين مراسم گفت که فقرچنان در برخی از خانواده هاى جوزجانى  بیداد میکند که وضعیت نگران کننده را در اجتماع امروزی به وجود آورده است.

وی افزود که پایین بودن سطح آگاهی خانواده ها، باعث شده تا شمار زیادی از فامیل ها برای تنظیم امورمعیشتی، برنامه نداشته باشند.

او گفت که قسمت اعظم مردم جامعه، درمورد کیفیت و کمیت مواد غذایی فکر نمى کنند و دراین راستا توجه ندارند که کدام غذا چه مقدارکالوری دارد.

خانم زلال افزود که بهتراست تا دراین مورد برای مردم آگاهی داده شود، مصرف غذا درخانواده ها و چگونگی طبخ آن ، شامل نصاب درسی مکاتب شود؛ تا مردم پیرامون اهمیت مصرف مواد غذایی بدانند.

نامبرده به ادامه صحبت هایش گفت که اگر به این مسایل توجه لازمه صورت نگیرد، این مساله میتواند برای صحت، سلامت واقتصاد خانواده ها درآینده مشکلات زیادی را ايجاد کند.

محمد عالم عالمی ريیس اداره زراعت ولایت جوزجان گفت که در ولایت جوزجان، حداقل هفتاد فیصد مردم زراعت پیشه اند و تعداد کثیری از باشنده گان آن، امور معیشتی شانرا از کشت و زراعت تامین میکنند.

وی افزود که امور زراعتی در ولایت جوزجان، وابسته به ریزش برف و باران است و در سال ١٣٩٧ نسبت خشکسالی، هفتاد درصد زراعت دهاقين متضرر گرديده است.

موصوف گفت که عوامل خشکسالی، برزنده گی مردم این ولایت تاثیرات منفی مى گذارد و آنها را در مضیقه اقتصادی قرارمیدهد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر