زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت صلح: در نشست چین با توجه به “معیار های قابل قبول” اشتراک میکنیم

وزارت صلح: در نشست چین با توجه به “معیار های قابل قبول” اشتراک میکنیم

author avatar
23 Oct 2019 - 17:52
وزارت صلح: در نشست چین با توجه به “معیار های قابل قبول” اشتراک میکنیم
author avatar
23 Oct 2019 - 17:52

کابل(پژواک، اول عقرب۹۸): وزارت دولت در امور صلح میگوید که بحث روی جزئيات نشست بین الافغانی چین، روان است و اگر معیارهای قابل قبول را در نظر داشته باشد، در آن صورت فیصله اشتراک در این نشست را خواهند کرد.

وزارت دولت در امور صلح، امروز اول عقرب با نشر یک خبرنامه که کاپی آن به آژانس خبری پژواک نیز ارسال شده، گفته است که این وزارت بر اساس یک اصل، از هر نوع دیالوک بین افغانها استقبال میکند؛ اما به امید اینکه در پروسه صلح، یک گام به پیش برود.

منبع گفته است که دیالوگ دوحه، با توجه به تنظیم اجندا و طریقه انتخاب اشتراک کننده گان، یک تجربه کامیاب بوده و راه برای پیش برد پروسه صلح را روشن کرده است.

در خبرنامه آمده است: " اکیدما بر نقش مرکزی دولت جمهوری اسلامی افغانستان و همه شمول بودن چنین نشست ها پا برجاست."

وزارت دولت در امور صلح میگوید اکنون بحث روی جزئیات دیالوگ چین که قرار است در آینده نزدیک برگزار شود، جزیان دارد و اگر معیارهای قابل قبول را در نظر گرفته باشد، برای اشتراک در این پروگرام فیصله خواهد شد.

بعضی رسانه ها خبر داده اند که نشست چین به تاریخ ششم و هفتم ماه عقرب هفته آینده برگزارخواهد شد؛ اما بعضی منابع در کابل می گویند که حکومت افغانستان، خواسته است که این نشست، باید برای دو هفته تعویق شود.

نماینده چین برای افغانستان، دیروز با سران دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز دیدار کرده و طالبان فیصله اشتراک در نشست چین را کرده اند.

کبير حقمل سخنگوی شورای امنيت ملی افغانستان ميگويد که آنها در مورد نشست چين، در جريان قرار دارند و گفتگوها در اين مورد آغاز شده است.

آما وی به آژانس پژواک گفت تا اکنون تصميم نهايی گرفته نشده است که آيا حکومت افغانستان، در اين نشست اشتراک خواهد کرد و يا خير.

گفته ميشود که تعدادی از سياسيون افغانستان به شمول حامد کرزی رئيس جمهور سابق، گلبدين حکمتيار رهبر حزب اسلامی، عطامحمد نور و به شمول اسماعيل خان يک تعداد اعضای جمعيت اسلامی نيز به اين نشست دعوت شده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر