زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در ولسوالى لعل وسرجنگل غور، ده ها خانواده ازنور برق مستفيد شدند

در ولسوالى لعل وسرجنگل غور، ده ها خانواده ازنور برق مستفيد شدند

author avatar
27 Oct 2019 - 14:51
در ولسوالى لعل وسرجنگل غور، ده ها خانواده ازنور برق مستفيد شدند
author avatar
27 Oct 2019 - 14:51

فيروزکوه(پژواک،٥عقرب ٩٨): با بهره بردارى از پروژه ١٢ کيلووات برق آفتابى در ولسوالى لعل و سرجنگل غور، ده ها خانواده از نور برق مستفيد شدند؛ اما هنوزهم صدها خانوادۀ ديگر دراين ولسوالى از انرژى برق بى بهره هستند.

ولسوالى لعل سرجنگل، در شرق ولايت غور واقع است و متشکل از ٨٠٠ روستا مى باشد. به اساس سروى هايى که در سال ١٣٩٢ از سوى احصاييه مرکزى انجام شده، نفوس آن به ٢٥٠ هزار تن تخمين شده بود. 

اين ولسوالى که يکى از امن ترين ولسوالى هاى ولايت غور به شمار مى رود؛ اما از لحاظ انکشافى در آن کمتر کار شده است.

براى اولين بار پروژه برق آفتابى در روستاى يخک اين ولسوالى، روز گذشته به بهره بردارى سپرده شد، که از اين پروژه ١٠١خانواده از انرژى برق مستفيد شدند.

اما برخى باشندگان اين ولسوالى که از اين پروژه مستفيد نشده اند، از حکومت مى خواهند که اين پروژه گسترش داده شود و براى تمام باشنده هاى اين ولسوالى برق توزيع گردد.

 حسین علی باشندۀ قریه دهن قولانی ولسوالی لعل سرجنگل، به آژانس خبرى پژواک گفت: «ولسوالى ما از امنيت خوب برخورداراست؛ اما براى پيشرفت ما هيچ کارى نشده است، تاحالا ما برق نداريم، ديروز براى يکصد خانه در روستاى يخک برق داده شد.»

وى به مشکلات ناشى از نبود برق اشاره کرد و افزود: «ما باشندگان ولسوالى لعل، از حکومت مى خواهیم که برنامه میثاق شهروندی و انکشاف دهات، تنها به قريه یخک مربوط نباشد، به همه لعل تطبیق گردد.»

همچنان عزیزالله مهدی مديرمکتب رهنورد نور و از باشنده گان مرکز ولسوالی لعل سرجنگل ولایت غور نیز از حکومت خواست که پروژه های بیشتر برق رسانی، برای تمام این ولسوالی تطبیق گردد.

وى درحاليکه مى گفت در حال حاضر، مرکز اين ولسوالى برق ندارد، افزود: «جای بسا خوشی است که حکومت اقدام به برق رسانی کرده؛ اما آرزوى ما اين است که اين برنامه گسترش داده شود.»

شمارى از باشندگان روستای یخک ولسوالی لعل و سرجنگل غور، درحاليکه از انرژى برق مستفيد شده اند؛ ازاين اقدام حکومت استقبال کرده اند.

نوراحمد کربلایی يک تن از باشنده گان یخک به پژواک گفت: «خوشحالیم که براى ما برق دادند، حالى خانه هاى ما روشنايى آمد، اطفال ما در روشنى درس مى خوانند، از برنامه ميثاق شهروندى  تشکر مى کنيم.»

موصوف از حکومت خواست که در ساير قريه هاى اين ولسوالى نيز برق توزيع گردد و اين پروژه گسترش داده شود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر