زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمپاين بيمارى ضد بروسلوز و طاعون در دايکندى آغاز شد

کمپاين بيمارى ضد بروسلوز و طاعون در دايکندى آغاز شد

author avatar
27 Oct 2019 - 15:19
کمپاين بيمارى ضد بروسلوز و طاعون در دايکندى آغاز شد
author avatar
27 Oct 2019 - 15:19

نيلى(پژواک، ٥ عقرب ٩٨): همزمان با آغاز کمپاين واکسين ضد بيمارى طاعون و بروسلوز حيوانى در دايکندى، براى دو هزار دهقان در اين ولايت، کودکيمياوى سياه و سفيد و تخم اصلاح شده بذرى نیز توزيع شد.

عبدالواحد فیروزی رئيس ادارۀ زراعت و مالداری ولایت دایکندی، به آژانس خبرى پژواک گفت که این کمپاین، براى مدت یک و نیم ماه در مرکز و ولسوالی های ده گانۀ این ولایت، از سوی کارکنان پروژه ملی باغداری و مالداری وزارت زراعت و مالداری کشور، پيش برده مى شود.

وى افزود که اين کمپاين، بيش از ٥ ميليون افغانى هزينه برداشته است و در جريان آن، براى مواشی مالداران این ولایت، دو نوع واکسین تطبيق مى شود که در برابر امراض طاعون و بروسلوز وقايه خواهند شد.

 موصوف گفت که توزیع وتزریق این واکسین ها، برای مالداران رایگان می باشد. 

فيروزى افزود که اين بیماری، شدیدا ساری و ویروسی بوده و حيواناتى چون بز، گوسفند و دیگر نشخوارکنندگان کوچک، با ابتلا به اين مرض امکان  دارد تلف شوند.

همچنان به اساس يک خبر ديگر، موسسه افغان اید با حمایت مالی سازمان زراعت ملل متحد و ریاست زراعت دایکندی، برای دو هزار دهقان در ولسوالی های نیلی و اشترلی دایکندی، مقدار ٣٠٠ متریک تن کودکیمیاوی سیاه و سفید و تخم اصلاح شدۀ بذری گندم توزیع نمود.

عبدالواحد فیروزی رئیس زراعت دایکندی، به پژواک گفت که برای هر دهقان ٥٠ کیلوگرام کود سیاه، ٥٠ کیلوگرام کود سفید و ٥٠ کیلوگرام تخم گندم توزیع گرديد، که تغییرات مثبت را در افزایش حاصلات دهاقین خواهد گذاشت.

وى گفت که این موسسه، در جریان سال روان برای شش هزار دهقان دیگر نيز در ولسوالی های سنگ تخت وبندر، اشترلی و شهرستان دایکندی تخم سبزیجات، علوفه حیوانی، کودکیمیاوی وتخم های اصلاح شده بذری توزیع کرده بود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر