زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“برای پیشرفت و بازسازی نورستان پلان چهارساله را آماده  کرده ام”

“برای پیشرفت و بازسازی نورستان پلان چهارساله را آماده کرده ام”

author avatar
3 Nov 2019 - 15:07
“برای پیشرفت و بازسازی نورستان پلان چهارساله را آماده  کرده ام”
author avatar
3 Nov 2019 - 15:07

 

جلال اباد (پژواک، ۱۲ عقرب ۹۸): والی نورستان میگوید که به هدف پیشرفت، بازسازی، و توانمندی اقتصاد این ولایت، پلان چهار ساله ای را آماده ساخته ام که از سوی رئیس جمهور ۹۵ در صد منظور شده است.

وی میگوی که در این پلان چهار ساله، زمینه سازی برای آمدن سیاحان، بند های کوچک برق، سرک ها، تاسیسات دولتی، مکاتب و بازسازی بخش های دیگر نیز شامل میباشد.

حافظ عبدالقیوم، این مطلب را در یک مصاحبه اختصاصی، به تاریخ ۱۲ عقرب با آژانس خبری پژواک در شهر جلال آباد اظهار نمود.

موصوف گفت که در این پلان، مناظر طبیعی زیبا برای توریستان در این ولایت، کوه ها، جنگل ها، و بند های آب موجود است، که با ساخت سرک، محل بود و باش سیاحان و برابر ساختن دیگر سهولت ها، این ولایت، به یک ولایت سیاحتی مبدل خواهد شد.

به گفته موصوف، اکنون تلاش ها را آغاز نموده اند تا توجه سیاحان خارجی را به این ولایت جلب نمایند، که در قدم نخست، یک هوتل را در پارون مرکز این ولایت ساخته اند؛ کارهای دیگر نیز در جریان است، و در شماری از ولسوالی ها نیز به صورت خصوصی هوتل ها ساخته میشود.

وی افزود که در این پلان چهار ساله؛ بازسازی ولایت، پیشرفت، بهبود در کار های ادارات حکومتی، اعمار ساختمان ها برای مکاتب، ساخت سرک ها، وصل ولسوالی ها با مراکز و کار های مهم دیگر شامل میباشد.

به گفته عبدالقیوم، اکنون مردم ولسوالی های بخش های غربی این ولایت، ۴۰۰ کیلو متر راه را می پیمایند تا به مرکز میرسند؛ همچنان مردم ولسوالی های شرقی نیز ۳۵۰ کیلو متر راه را می پیمایند تا به مرکز ميرسند؛ اما اکنون کار دو سرک را آغاز کرده اند، که مردم غربی با ۶۰ کیلو متر، و مردم شرقی با ۷۰ کیلو متر راه پیمودن، به مرکز میرسند.

وی گفت در این پلان چهار ساله، این دو سرک که اکنون کار ایجاد کردن آن جریان دارد، به صورت پخته و اساسی ساخته خواهد شد.

موصوف از تلاش ها در عرصه برقراری امنیت نیز خبر داده افزود که در همین نزدیکی ها، در شماری از ولسوالی ها، يک تولی اردوی محلی را منظور کرده که بعد از آموزش ها آغاز به کار خواهند نمود.

همچنان والی نورستان، در مورد خدمات صحی گفت  که نسبت به گذشته ها تغیير مثبت ایجاد شده است.

وی افزود: "اکنون در نورستان، یک شفاخانه نداریم که یک مرض عادی تداوی شود؛ اما کار های شفاخانه ولایتی آغاز شده که به زودی تمام خواهد شد؛ همچنان سه شفاخانۀ مجهز در سه ولسوالی نیز ساخته شده، و ۴۸ قابله را در سه دوره آموزش داده ایم تا از مرگ و میر مادران و اطفال جلو گیری شود، که مرگ و میر نوزادان بسیار کم هم شده است."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر