زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صدها کارمند موقت کميسيون مستقل انتخابات از عدم پرداخت معاشات شان شاکى اند

صدها کارمند موقت کميسيون مستقل انتخابات از عدم پرداخت معاشات شان شاکى اند

author avatar
4 Nov 2019 - 15:34
صدها کارمند موقت کميسيون مستقل انتخابات از عدم پرداخت معاشات شان شاکى اند
author avatar
4 Nov 2019 - 15:34

کابل (پژواک،١٣عقرب ٩٨): صدها تن از کارمندان موقت کميسيون مستقل انتخابات در انتخابات هاى ولسی جرگه سال گذشته و رياست جمهورى سال روان، شکايت دارند که تا کنون معاش شان از سوى کميسيون پرداخت نشده است.

انتخابات ولسى جرگه، در ٢٨ و ٢٩ ميزان سال ١٣٩٧ و انتخابات رياست جمهورى، به تاريخ ششم ميزان سال روان برگزار گرديد.

آژانس خبرى پژواک، با شمارى از اين کارمندان در کابل و برخى ولايات، مصاحبه هايى را انجام داده است. آنان مى گويند که بايد کميسيون مستقل انتخابات، در پايان روز هردو انتخابات، معاش آنان را پرداخت مى کرد؛ اما تا هنوز معاش شان پرداخت نشده است.

کارمندان موقت کميسيون درکابل

بصيره يک تن از کارمندان حکومت که در انتخابات ولسى جرگه در ماه ميزان سال ١٣٩٧ به صفت کارمند موقت کميسيون براى يک روز به کار جذب شده بود، به آژانس خبرى پژواک گفت: «مه با ١٢ تن ديگر در يکى از سايت هاى انتخاباتى در ولسوالى خاک جبار کابل توظيف شده بودم، کميسيون براى ما وعده کرده بود که در ختم روز، صد دالر براى ما مى دهد؛ اما تاحال براى ما نداده است.»

وى افزود که در انتخابات يادشده، تنها از خانوادۀ او پنج تن به صفت کارمندان موقت کميسيون کار کرده بودند، همۀ شان تاحال امتياز خود را به دست نياورده اند.

موصوف افزود: «ما چندين بار با کميسيون و بارها با نمايندگان خود تماس گرفتيم، ولى هيچ فايده نکرد، آخر پشتش را رها کرديم؛ چرا که همۀ ما کارمندان رسمى دولت هستيم، نميشه که هر روز غيرحاضرى کنيم و پشت آب رفته برويم.»

محمد عارف کروخيل يک تن از کارمندان وزارت معارف در ولسوالى خاک جبار کابل، به پژواک گفت: «ما ١٢ نفر در يک محل راى دهى به حيث کارمند موقت استخدام شده بوديم و تا شام کار کرديم، زحمت کشيديم، ولى تاحال ما مزدخوده دريافت نکرديم، بيشتر از يک سال شد.»

او درحاليکه مى گفت با رها به کميسيون مراجعه کرده، ولى کسى حاضر به حل مشکل اين کارمندان نشده است افزود: « تعدادى از کارمندان موقت در انتخابات قبلى را مى شناسم که تاحال معاش خود را به دست نياورده اند، شمار شان از حساب تير است.»

وى گفت به همين دليل که تاحال معاش انتخابات ولسى جرگه خود را به دست نياورده است، در کنار اينکه در انتخابات رياست جمهورى، به صفت کارمند موقت کار نکرد، راى نيز نداده است.

اما به گفته او خواهرزاده اش، محمد نذير يک تن از محصلين پوهنتون کابل که در انتخابات رياست جمهورى در يکى از محلات راى دهى در ولسوالى سروبى براى يک روز کار کرده بود، نيز تاحال معاش خود را به دست نياورده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر