زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نمایشگاه آثار تاریخی و اسلامی در پوهنتون کابل برگزار شد

نمایشگاه آثار تاریخی و اسلامی در پوهنتون کابل برگزار شد

author avatar
4 Nov 2019 - 18:47
نمایشگاه آثار تاریخی و اسلامی در پوهنتون کابل برگزار شد
author avatar
4 Nov 2019 - 18:47

کابل (پژواک، ١٣ عقرب ٩٨): پوهنتون کابل به منظور بازتاب کارهای تحصیلی محصلین و تغيیر اذهان مردم در برابر هنر، نمایشگاه آثار تاریخی و اسلامی را برگزار کرد.

این نمایشگاه، امروز در پوهنځی هنرهای زیباى پوهنتون کابل برای یک روز برگزار شد.

سمیع الله نبی پور رئیس پوهنځى هنرهای زیباى پوهنتون کابل، در افتتاح این نمایشگاه گفت  تمام آثارى که در این نمایشگاه به نمايش گذاشته شده است، کارهای صنفی و کارهای عملی مونوگراف محصلین این پوهنځى ميباشد.

وی افزود که در این نمایشگاه محصلین؛ آبدات تاریخی کشور، چهره های شخصیت های تاریخی، قصر های تاریخی، خطوط قدیمی و اشعار را رسامی، نقاشی و مجسمه سازی نموده اند.

به گفته او، در این نمایشگاه آثاری انتخاب شده است که بیشتر بازتاب دهنده ارزش های فرهنگی و اسلامی کشور میباشد.

نبی پور گفت: "امروز بسیارى از مردم کشور، هنر را به تمسخر گرفته؛ اما با نمایش این نمایشگاه میخواهیم ضمن به نمایش گذاشتن کارهای عملی محصلین؛ تعاملی بین هنر، تاریخ و اسلام ایجاد کنیم."

وی در ادامه سخنان خود افزود که چهره هاى زیادی در عرصه فرهنگی وجود دارند که باید از آنها تقدیر شود.

همچنان حمیدالله فاروقی رئیس پوهنتون کابل، در اين برنامه گفت که مسئولين و محصلين پوهنځى هنرهای زیبا، زحمات چندین ساله هنری خود را امروز به نمایش گذاشتند.

وی افزود: "این آثار نه تنها باید  در داخل پوهنتون کابل به نمايش گذاشته شود، بلکه این آثار باید با هنردوستان کشور نیز شریک شود."

فیصل یک تن از محصلین پوهنځى هنر های زیبا، به آژانس خبری پژواک گفت خرسند است که امروز محصلین پوهنځى هنرهای زیبا، آثار زحمات انگشتان شان را به نمایش گذاشته اند.

وی افزود: "با رسم و نقاشی از آثار تاریخی و اسلامی کشور، می توانیم در جامعه تغییر بزرگی را ایجاد کنیم و در کشور چهره های زیادی موجود است که با این هنر، می توانند احساس های مرده را زنده کنند و مردم باید از هنر در کشورحمایت کنند."

طبق معلومات مسئولان پوهنتون، قرار است که دو هفته بعد يک نمايشگاه بزرگ ديگر، در پوهنتون کابل برگزار گردد که در آن اثار کارهاى عملى تمام محصلين به نمايش گذاشته خواهد شد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر