زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مولانا عبدالله: اعلام نتایج ابتدایی به تاریخ ۲۳ عقرب ممکن نخواهد بود

مولانا عبدالله: اعلام نتایج ابتدایی به تاریخ ۲۳ عقرب ممکن نخواهد بود

author avatar
8 Nov 2019 - 15:08
مولانا عبدالله: اعلام نتایج ابتدایی به تاریخ ۲۳ عقرب ممکن نخواهد بود
author avatar
8 Nov 2019 - 15:08

کابل (پژواک، ۱۷ عقرب ۹۸): یک کميشنر کمېسیون انتخابات می گوید، با توجه به ظرفیت کاری کمیسیون و مشکلات موجود در راستای باز شماری آرا، اعلام نتایج ابتدایی به تاریخ ۲۳عقرب ممکن نخواهد بود.

انتخابات ریاست جمهوری در ششم میزان سال روان برگزار شد و قرار بود که نتایج ابتدایی در ۲۷ ميزان اعلام شود، اما کمیسیون مستقل انتخابات به دلیل تامین شفافیت در اين روند اعلام کرد که نتایج ابتدایی را در ۲۳ عقرب اعلان می کند.

مولانا محمد عبدالله کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات امروز در صحبت با خبرنگاران در صحن این کمیسیون گفت که: «کدام کاری عملی به خاطر بازشماری آرا، یعنی انتقال هیئت و یا گپ دیگر باشد، صورت نگرفته است.»

مولانا عبدالله می گوید که با توجه به ظرفیت کاری کمیسیون مستقل انتخابات، مسیر راه و مشکلات موجود در کمیسیون به باور او، اعلام نتایج ابتدایی به تاریخ ۲۳ عقرب ممکن نخواهد بود.

این در حالی است که دیروز حبیب الرحمان ننگ رییس دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات به رسانه ها گفته بود که امروز (۱۷عقرب) اعزام هیئت به منظور بازشماری آرا به ولایات آغاز می شود و با رسیدن هیئت به ولایات عملاً روند بازشماری آغاز می گردد.

از سوى ديگر فضل احمد معنوی عضو ستاد انتخاباتى ثبات و همگرايى ميگويد که‏ تصمیم جدید کمیسیون انتخابات با اختلاف دو کمیشنر به شمارش ۲۴۳۲ صندوق و محلات که دستگاه یا حافظه ندارد، با وجود مخالفت تیم هایی انتخاباتی به استثنای دولت ساز، رفتن به بن بست انتخاباتی است.

وى ميگويد: ((آغاز بحرانی شدن انتخابات، سرنوشت یک کشور با همه ابعاد پیچیده آن بدست این چند کمیشنر است، امید مراقب باشند!.))

این در حالی است که شورای ملی و شماری از نامزدان انتخابات نیز گفته بودند که اعلام نتایج ابتدایی با توجه به ظرفیت کمیسیون انتخابات در ۲۳عقرب نا ممکن می باشد.

همچنان دیروز کمیسیون شکایات انتخاباتی گفته بود که تاخیر در اعلام نتایج ابتدایی برای این کمیسیون قابل قبول نیست.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر