زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت معارف براى اصلاح نصاب تعلیمی نشست مشورتی برگزار می کند

وزارت معارف براى اصلاح نصاب تعلیمی نشست مشورتی برگزار می کند

author avatar
9 Nov 2019 - 11:07
وزارت معارف براى اصلاح نصاب تعلیمی نشست مشورتی برگزار می کند
author avatar
9 Nov 2019 - 11:07

کابل (پژواک، ١٨ عقرب ٩٨): وزارت معارف مى گويد که به هدف شمولیت شهروندان در تعلیم و تربیه، مردمی سازی معارف، جمع آوری دیدگاه‌ها و نظرات شهروندان در مورد ضرورت تجدید نصاب تعلیمی و نیز چگونگی محتوای نصاب تعلمیی؛ برای نخستین بار نشست مشورتی را برگزار می کند.

در يک خبرنامه که از طرف اين وزارت منتشر شده، آمده است که هدف از این نشست که به تاریخ ٢٠ الی ٢٣ عقرب سال روان خورشیدی برگزار می شود، دریافت دیدگاه‌ها و نظرات  شهروندان در قسمت اصلاح نصاب تعلیمی است .

منبع افزوده است که قرار است در این نشست، نزدیک به ٣٠٠ تن از شهروندان کشور (مشمول معلمان مکاتب، متخصصان حوزه تعلیم و تربیه، نماینده گان شورای علما،  استادان دانشگاه، نماینده گان ادارات دولتی، والدین دانش آموزان و نیز نماینده گان کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان) اشتراک نمایند.

در خبرنامه آمده است، که وزارت معارف، مصمم است تا نصاب تعلیمی قابلیت محور را بر اساس دیدگاه‌ها و خواست شهروندان تهییه نماید.

وزارت معارف گفته است که گروپ‌های کاری در این نشست مشورتی، در باره موضوعاتی چون رشته‌بندی مکاتب در دوره لیسه، ادغام برخی مضامین درسی، آموزش زبان‌ها و نیز تعلیمات فراگیر، بحث و گفتگو می نمایند .

در خبرنامه تذکر داده شده که یافته‌ های این نشست، به عنوان راهکار پیشنهادی شهروندان،  درنصاب جدید تعلیمی وزارت معارف در نظر گرفته خواهد شد.

اين وزارت افزوده است که فراخوان این نشست، حدود یکماه پیش از طریق صحفات اجتماعی مرتبط به معارف، صادر شده و از شهروندان درخواست شده است تا در قسمت برنامه ریزی برای شمولیت تصامیم خود در قبال آیندۀ فرزندان شان، در این نشست اشتراک نمایند.

وزارت معارف، سال‌های ١٣٩٨ الی ١٤٠٩ خورشیدی را به نام دهۀ معارف نامگذاری کرده است و  این وزارت مصمم  است که در دهۀ معارف،  دیدگاه‌ها و تصامیم شهروندان را در تمامی پلان‌ها وبرنامه‌های وزارت معارف منعکس کند و شهروندان در قبال سرنوشت آینده فرزندان خود، بیشتر سهیم شوند .

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر