زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برای اولین بار تولید برق از گاز در کشور به طور امتحانی آغاز شد

برای اولین بار تولید برق از گاز در کشور به طور امتحانی آغاز شد

author avatar
11 Nov 2019 - 17:43
برای اولین بار تولید برق از گاز در کشور به طور امتحانی آغاز شد
author avatar
11 Nov 2019 - 17:43

کابل (پژواک، ٢٠ عقرب ٩٨): برای اولین بار در افغانستان، دستگاه تولید برق از گاز طبیعی، به طور امتحانی آغاز به فعالیت کرده است.

وزارت معادن و پطرولیم، امروز در یک خبرنامه گفته است که این دستگاه در شهر شبرغان مرکز جوزجان فعال شده است.

منبع افزوده است که این دستگاه تولید برق از گاز طبیعی که دارای ظرفیت تولید ۴۰ میگاوات برق می باشد، از سوی بیات پاور بالایش سرمایه گذاری صورت گرفته و به طور امتحانی تولید برق را آغاز کرده است.

این وزارت گفته است که هزاران خانواده در ولایات سرپل، جوزجان و فاریاب، از طریق شرکت برشنای افغانستان، از برق تولیدی این دستگاه استفاده خواهد کرد.

قدیر خان مفتی سخنگوی وزارت معادن، به آژانس خبری پژواک گفت که بالای این دستگاه ۱۲ میلیون دالر امریکایی سرمایه گذاری شده، که بانک انکشافی آسیا نیز در آن همکاری کرده است.

وی افزود که وزارت معادن و پطرولیم، تلاش می ورزد تا با تطبیق این پروژه در افغانستان، از گازهای طبیعی دیگر نیز در تولید برق استفاده کند.

قابل یادآوری است که بانک جهانی، در اکتوبر سال جاری، از منظوری کمک ۹۸.8 میلیون دالر امریکایی با دو پروژه در بخش تولید انرژی از منابع طبیعی در افغانستان خبر داد.

این بانک گفته است که هدف از تطبیق پروژه های فوق، بلند بردن سطح تولید انرژی از طریق منابع داخلی و تشویق سرمایه گذاران خصوصی برای سکتور انرژی می باشد.

بر اساس معلومات برشنا شرکت، افغانستان در حال حاضر ۷۰ درصد برق مورد نیاز خود را از تاجکستان، ازبکستان و ترکمنستان وارد مینماید و ۳۰ درصد ديگر را از منابع داخلی خود تولید میکند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر