زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صنعتکاران کندز: حکومت باید به تولیدات ما بازار پیدا کند

صنعتکاران کندز: حکومت باید به تولیدات ما بازار پیدا کند

author avatar
11 Nov 2019 - 16:16
صنعتکاران کندز: حکومت باید به تولیدات ما بازار پیدا کند
author avatar
11 Nov 2019 - 16:16

 

شهر کندز (پژواک، ۲۰ عقرب ۹۸): صنعتکاران ولایت کندز می گویند که اگر حکومت برای تولیدات آنها بازار پیدا نکند، شرکت های شان بسته  میشود و با چالش های زیادی رو به رو خواهند شد.

فرید احمد یک تن از باشنده گان و دارندۀ فابریکه در ولایت کندز، بتاریخ ۲۰ عقرب به آژانس خبری پژواک گفت که تولیدات داخلی درمقابل تولیدات وارداتی، چند برابر کيفیت خوب دارد و دوامدار است؛ اما برای فروش آن، هیچ بازار وجود ندارد.

او افزود: "من یک فابریکه آمادۀ ساختن بوت دارم، هشت نفر درآن کارمی کنند، به مود روز و با کیفیت خوب بوت تولید می کنیم؛ اما هیج بازار ندارد و کسی خوش نمی کند."

نجم الدین یک کارگر دیگر این فابریکه، به پژواک گفت که حکومت باید به هدف حمایت از صنعتکاران یک پرگرام پلان منظم داشته باشد.

او علاوه کرد: "حکومت باید به تمامی اداره های ملکی و دولتی فوجی بگوید که از تولیدات داخلی استفاده کنند و دیگر حکومت، باید به تمامی بانکهای دولتی و خصوصی بگوید که به صنعتکاران قرضه های کوچک هم بدهند."

درهمین حال، صبور مالک فابریکه ساختن پلاستیک، به پژواک گفت که به ملیونها افغانی مصرف کرده و این فابریکه را ساخته است.

او افزود: "پول زیادی را مصرف کرم، این فابریکه را ساختم، ۳۰ نفر در آن کار می کنند؛ اما حالی بازار نیست، ما هم تعداد کارمندان را به ده نفر کاهش دادیم."

یکتعداد دیگر از صنعتکاران کندز هم اظهارات مشابه کردند و از حکومت خواستند که از تولیدات آنها حمایت کند؛ اگر این کار را نکند، بسیار زود است که فابریکه ها بسته شود.

از طرف دیگر، حکیم یک تن از فروشنده گان بوت، به پژواک گفت که مردم تولیدات داخلی را خوش نمی کنند، از این خاطر آنها به دکان هم نمی آيند.

او گفت: "تمامی بازار از اشیای چینایی و ترکی پر است، نرخ های بوت چینایی از بوت داخلی بسیار پایین است و مفشن هم می سازد، از این خاطر بیشتر مردم اموال چینایی را خوش می کنند."

درهمین دکان نصیب الله یک تن از خریداران به پژواک گفت: "قیمت یک جوره بوت افغانی، ۱۲صد افغانی است؛ اما قیمت بوت چینایی، باز چهارصد افغانی است و قوارۀ آن هم خوب است، به این خاطر ماهم بوت چینایی خریدیم، که بلا بزند یک سال خو دوام می کند."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر