زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

«چالش های موجود در گمرک اسلام قلعه فعالیت ۲۰۰ فابریکه را دچار مشکل کرده است»

«چالش های موجود در گمرک اسلام قلعه فعالیت ۲۰۰ فابریکه را دچار مشکل کرده است»

author avatar
13 Nov 2019 - 19:16
«چالش های موجود در گمرک اسلام قلعه فعالیت ۲۰۰ فابریکه را دچار مشکل کرده است»
author avatar
13 Nov 2019 - 19:16

کابل(پژواک،۲۲عقرب۹۸): اتحادیه صنایع و معادن هرات و برخی نماینده گان این ولایت در ولسی جرگه می گویند که  فابریکه های شهرک صنعتی این ولایت به دلیل مشکلات موجود در گمرک اسلام قلعه با رکود مواجه شده است.

محمد حنیف دانشیار نماینده مردم هرات در ولسی جرگه در نشست امروز این جرگه گفت که یکصد فابریکه تولیدی در شهرک صنعتی هرات قبلا غیر فعال شده بود و از حدود یک ماه به این طرف ۲۰۰ فابریکه دیگر بنا بر مشکلاتی که در گمرک اسلام قلعه وجود دارد با رکود مواجه شده است.

او می گوید که این مشکلات به دنبال انتقال گمرک از شهر هرات به اسلام قلعه این ولایت به وجود آمده و در بندر اسلام قلعه طی مراحل اسناد گمرکی مواد خام فابریکه ها هفته ها را در بر می گیرد و اگر این مشکل حل نشود، فابریکه ها فعالیت را متوقف می کند و ۲۵ هزار تن بیکار خواهند شد.

وی افزود که در گذشته طی مراحل مواد خام یک تا دو روز را در بر می گرفت.

گمرک یادشده در ماه ثور سال روان به اسلام قلعه که ۱۲۰ کیلومتر از شهر هرات فاصله دارد و مرز میان افغانستان و ایران است، انتقال شده است .

منورشاه بهادری عضو دیگر این جرگه نیز گفت که فابریکه داران در شهرک صنعتی هرات تا روز شنبه به حکومت فرصت داده اند تا مشکلات آنها را رفع کنند در غیر آن فابریکه های شان را مسدود و دست به اعتراض های مدنی خواهند زد.

وی خواستار اعزام هیئت این جرگه به منظور بررسی مشکلات فابریکه داران در ولایت هرات شد و گفت:«اگر فعالیت این فابریکه ها متوقف شود، برعلاوه که هزاران تن بی کار خواهد شد، عواید حکومت از شهرک صنعتی هرات کاهش پیدا خواهد کرد و شماری از کارکنان این فابریکات با مخالفین یکجا خواهند شد.»

میر رحمان رحمانی رییس ولسی جرگه گفت که هیئتی از ولسی جرگه برای بررسی این مشکل توظیف خواهد شد.

در همین حال حمیدالله خادم رییس اتحادیه صنایع و معادن هرات در صحبت با آژانس خبری پژواک مشکلات یاد شده صنعت کاران ولایت هرات را تایید کرده گفت که به دلیل تاخیر در طی مراحل مواد خام فابریکه های تولیدی، صنعت کاران هرات امروز تصمیم داشتند که دست به اعتراض بزنند.

او می گوید که به وساطت نماینده گان مردم هرات صنعت کاران از اعتراض امروز دست کشیدند و آنها این موضوع را امروز در ولسی جرگه مطرح کرده اند.

به گفته موصوف، فساد و انتقال گمرک هرات به بندر اسلام قلعه زمینه را برای کسانی که در فساد دخیل هستند مساعد ساخته و صنعت کاران را با مشکل روبه رو کرده است.

خادم گفت که مواد خام صنعت کاران که بیشتر از ایران وارد کشور می شود با چندین روز تاخیر محصول می شود و ترانسپورتی در بندر وجود ندارد که مواد یاد شده را به شهرک صنعتی انتقال دهد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر