زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اولین محمولۀ گندم کمکی هندوستان به چابهار رسید

اولین محمولۀ گندم کمکی هندوستان به چابهار رسید

author avatar
14 Nov 2019 - 16:30
اولین محمولۀ گندم کمکی هندوستان به چابهار رسید
author avatar
14 Nov 2019 - 16:30

کابل (پژواک،۲۳عقرب۹۸): وزارت زراعت می گوید که اولین محموله‌های گندم کمکی هندوستان به مردم افغانستان که جمعاً ۷۵ هزار تن است، به بندر چابهار رسیده و به زودی به افغانستان می‌رسد.

در خبرنامه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی این وزارت، به آژانس خبری پژواک مواصلت ورزیده، می نگارد که نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری؛ با ونی کمار سفیر هندوستان در کابل در دفتر کارش دیدار کرد.

منبع افزوده است که در این دیدار؛ هر دو طرف در مورد کمک‌ ۷۵ هزار متریک تن گندم آن کشور به افغانستان، فراهم‌سازی زمینه‌های آموزش عالی در بخش زراعت و نیاز هندوستان به خرید پیاز افغانستان، صحبت کردند.

ونی کمار سفیر هندوستان مقیم کابل در این دیدار گفت اولین محموله‌های گندم کمکی هندوستان به مردم افغانستان که جمعاً ۷۵ هزار تن است، به بندر چابهار رسیده و به زودی به افغانستان می‌رسد.

او هم‌چنان افزود که آنان در بخش کمک به ظرفیت‌سازی و بورسیه‌های تحصیلی در سکتور زراعت، به افغانستان ادامه می‌دهند و در نظر دارند این زمینه‌ها را برای افغانستان بیش‌تر بسازند.

سفیر هندوستان افزود که آن کشور، به پیاز افغانستان نیاز دارد و از صدور پیاز افغانستان به هندوستان استقبال می‌کنند.

از سویی هم نصیراحمد درانی وزیر زراعت، آبیاری و مالداری؛ از کمک‌های هندوستان برای افغانستان سپاس‌گزاری کرد و از افزایش این کمک‌ها استقبال نمود.

او تصریح کرد که تاجران را به صدور پیاز افغانستان به هند از طریق بندر چابهار، تشویق می‌کنند.

وی، همکاری‌های هندوستان در بخش ظرفیت‌سازی و تحصیل در سکتور زراعت را نیز موثر خواند و ادامه و افزایش آن را برای رشد زراعت در کشور ثمربخش دانست.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر