زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنى: در پنج سال گذشته، تغییرات بنیادی در ظرفیت های اردوی ملی به میان آمده است

غنى: در پنج سال گذشته، تغییرات بنیادی در ظرفیت های اردوی ملی به میان آمده است

author avatar
14 Nov 2019 - 15:45
غنى: در پنج سال گذشته، تغییرات بنیادی در ظرفیت های اردوی ملی به میان آمده است
author avatar
14 Nov 2019 - 15:45

کابل (پژواک،۲۳عقرب۹۸): رئیس جمهور غنی می گوید که در پنج سال گذشته، تغییرات بنیادی در ظرفیت های اردوی ملی به میان آمده و این نیروها با خطراتی که متوجه کشور و مردم است، با قوت تمام مبارزه می کنند.

در خبرنامه ای که از سوی دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس خبری پژواک رسیده، آمده است که رئیس‏جمهور محمد اشرف غنی، قبل از ظهر امروز با رهبری وزارت دفاع ملی در ارگ دیدار کرد.

منبع نوشته است که ابتدا اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی، به نماینده گی از هیات رهبری این وزارت؛ از توجه، اعتماد و پشتیبانی رئیس جمهور از اردوی ملی افغانستان ابراز امتنان نموده، افزود که حمایت همیشگی شخص رئیس جمهور، باعث افزایش ظرفیت ها و مسئولیت پذیری در اردوی ملی گردیده است.

او علاوه کرده است که دیدگاه دفاعی رئیس جمهور، یک رهنمای استراتیژیک برای اردوی ملی افغانستان بوده و می باشد که در روشنایی آن، اردوی ملی کشور توانسته است دستاوردهای بزرگ داشته باشد و به اهداف مهم نایل آید.

از سویی هم رئیس جمهور غنی، با ابراز امتنان از رهبری وزارت دفاع ملی، سربازان، بریدملان و افسران اردوی ملی، گفت: "تک تک شما حمایت قوی من و ملت بزرگ افغانستان و همچنان جامعه جهانی را با خود دارید."

وی افزود: "خواست من همیشه در گذشته این بود که افغانستان صاحب یک اردوی موثر و ملی باشد، اردويی که با متانت اختیار استعمال مشروع قوه را داشته باشد و خوشبختانه امروز این خواست به حقیقت پیوسته است. "

غنی، ترفیعات منسوبین وزارت دفاع ملی را که پیشنهاد آن قبلاً منظور گردیده بود، مبارک باد گفت و افزود که قرار بود این ترفیعات در ۲۸ اسد، روز استرداد استقلال افغانستان اعلان گردد؛ اما به دلیل مصروفیت رهبری و پرسونل وزارت دفاع ملی در عملیات ها علیه دشمنان، این ترفیعات معطل گردید.

رئیس جمهور کشور، تلاش های اردوی ملی کشور را در تامین امنیت انتخابات و عدم مداخله منسوبین این وزارت را در امور انتخاباتی، ستایش کرد و گفت که حالا شما به یک نهاد ملی و غیر سیاسی مبدل شده اید، که در چارچوب قوانین از منافع ملی کشور حفاظت می نمائید.

وی افزود که در پنج سال گذشته، تغییرات بنیادی در ظرفیت های اردوی ملی به میان آمده است و اردوی ملی ما، با خطراتی که متوجه کشور و هموطنان است، با قوت تمام مبارزه می کند.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که تصامیم بزرگ و دشوار، زمانی گرفته می شوند که رهبران یک کشور به قوت و توانایی های قوای امنیتی و دفاعی خویش، باور کامل داشته باشند.

همچنان رئیس جمهور کشور، از دستاوردهای اخیر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به ویژه قوای هوایی و قطعات خاص در عملیات ها علیه دشمنان افغانستان، تمجید به عمل آورد و گفت که با حضور پرصلابت شما، دشمنان افغانستان هرگز به اهداف شوم شان نمی رسند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر