زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“نتایج نزدیک به ۱۹ هزار محل رای دهی به زود ترين فرصت اعلام می گردد”

“نتایج نزدیک به ۱۹ هزار محل رای دهی به زود ترين فرصت اعلام می گردد”

author avatar
14 Nov 2019 - 13:33
“نتایج نزدیک به ۱۹ هزار محل رای دهی به زود ترين فرصت اعلام می گردد”
author avatar
14 Nov 2019 - 13:33

  کابل (پژواک، ۲۳ عقرب ۹۸): یک منبع در کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که به زودترین فرصت، نتایج آراى ۱۸ هزار و ۸۰۰ محل رای­دهی اعلام می گردد.

اين منبع معتبر در کمیسیون مستقل انتخابات که خواست نامش در خبر ذکر نشود، امروز به پژواک گفت که کمیسیون تصمیم دارد که به زودترین فرصت، نتایج ۱۸ هزار و ۸۰۰ محل رای دهی را اعلام کند.

این در حالی است که روز گذشته کمیسیون مستقل انتخابات، به منظور رسیده گی به اعتراضات و شکایات تیم های انتخاباتی؛ روند بازشماری و تفتیش آراء در تمام ولایات را به تعویق انداخت و به همین دلیل، نتایج ابتدایی انتخابات نیز با تاخیر اعلام می گردد.

کميسيون مستقل انتخابات، برای جدا کردن آرای پاک از ناپاک، از جمع ۲۶۵۸۰ محل رای دهی، در ١٨عقرب سال روان، روند بازشمارى و تفتيش آراى ٨٢٥٥ محل را آغاز و اعلام کرد؛ اما اين پروسه با مخالفت شمارى از تکت هاى انتخاباتى از جمله تيم هاى انتخاباتى عبدالله عبدالله، گلبدین حکمتیار و رحمت الله نبیل قرار گرفت.

با اين حال مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات، روز گذشته گفتند که در پنج روزگذشته، به تعداد ۹۱۵ محل رای دهی تفتیش و بازشماری گرديده است.

انتخابات ریاست جمهوری، در ششم میزان سال­روان برگزار شد. قرار تقويم انتخاباتی، نتایج ابتدايى بايد به تاریخ ۲۷ ميزان و نتایج نهایی در ۱۶عقرب اعلام می شد؛ اما به دليل تاخير در روند انتقال معلومات دستگاه بايومتريک به سرور، اعلام نتایج ابتدایی به تاخیر افتاد.

کمیسیون مستقل انتخابات، به تاریخ پنجم عقرب، در یک نشست خبری در کابل، گفت که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را، در ۲۳ عقرب و نتایج نهایی را در ۱۵ قوس اعلام می کند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر