زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تیم ثبات و همگرایی: اجازه نمی دهیم که به آرای تقلبی اعتبار داده شود

تیم ثبات و همگرایی: اجازه نمی دهیم که به آرای تقلبی اعتبار داده شود

author avatar
15 Nov 2019 - 15:58
تیم ثبات و همگرایی: اجازه نمی دهیم که به آرای تقلبی اعتبار داده شود
author avatar
15 Nov 2019 - 15:58

 

کابل (پژواک، ۲۴ عقرب ۹۸): معاون دستۀ انتخاباتی ثبات و همگرایی، مدعی است که این تیم بر اساس رأی پاک، پیش‌تازترین تیم در انتخابات است و تحت هیچ شرایطی حاضر نخواهد بود که آرای تقلبی به گردش افتاده و به آن اعتبار داده شود.

این در حالی است که پیش داوری از پیروزی در انتخابات، تخلف انتخاباتی است و اعلام نتایج انتخابات از صلاحیت های کمیسیون مستقل انتخابات می باشد.

اسدالله سعادتی، معاون دوم دسته‌ انتخاباتی ثبات و همگرایی به ریاست عبدالله عبدالله، امروز در یک نشست خبری در کابل از وجود تقلب در انتخابات سخن زده گفت که نزدیک به ۲۵۰ هزار رأی خلاف قانون و طرزالعمل به صندوق‌ها ریخته شده، در ۱۳۷ هزار رأی دست‌برد شده است و بیش از ۱۰۲ هزار رأی دیگر در خارج از زمان به صندوق‌ها ریخته شده است.

سعادتی مدعی شده گفت که بر اساس رأی پاک، تیم ثبات و همگرایی پیش‌تازترین تیم در انتخابات است و تحت هیچ شرایطی حاضر نخواهد بود که رأی تقلبی به گردش افتاده و به آن اعتبار داده شود.

معاون دوم دسته‌ انتخاباتی ثبات و همگرایی گفت: «کمیسیون فکر نکند که همه‌کاره است و هر چه که دلش خواست، انجام دهد. این یک قاعده‌ی بین‌المللی است که ما یک طرف قضیه و شریک انتخابات استیم. ما مطابق به قانون منفعت و ضرر داریم. نکته‌ی دیگر این است که سال ۲۰۱۴ نیست. در سال ۲۰۱۴ تقلب فهمیده می‌شد ولی نشان داده نمی‌شد که تقلب در کجا و چگونه شده. این‌بار تیم تخنیکی ما دانه به دانه، محل به محل، پرونده به پرونده شناسایی کردند و می‌فهمیم که در کجا تقلب شده، نوع تقلب چه بوده است، همه‌ این‌ها را می‌دانیم.»

این در حالی است که کمیسیون انتخابات تفتیش و بازشماری آرای بیش از ۸۰۰۰ محل رای دهی را چند روز پیش آغاز کرد، اما این روند را چهارشنبه (۲۲ عقرب) به دلیل ممانعت‌های دسته‌ انتخاباتی ثبات و همگرایی و مخالف برخی نامزدان دیگر متوقف کرد.

انتخابات ریاست جمهوری، در ششم میزان برگزار شد. قرار بود نتیجه ابتدایی این انتخابات، در ۲۳ عقرب و نتیجه نهایی آن را در پانزده هم قوس اعلام کند، اما موفق به این کار نشده است و اعلام نتایج انتخابات تا زمان نامعین به تعویق افتاده است

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر