زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

برخى باندها برای سوء استفاده از کودکان خیابانی در هرات فعالیت می کنند

برخى باندها برای سوء استفاده از کودکان خیابانی در هرات فعالیت می کنند

author avatar
16 Nov 2019 - 16:37
برخى باندها برای سوء استفاده از کودکان خیابانی در هرات فعالیت می کنند
author avatar
16 Nov 2019 - 16:37

شهرهرات (پژواک، ٢٥ عقرب ٩٨) مسئولان اداره کار و امور اجتماعی در هرات می گویند که يکتعداد باندها، از کودکان خیابانی سوءاستفاده های گوناگون به ویژه استفادۀ جنسی، انتقال مواد مخدر و تکدى گری می کنند.

عبدالقیوم افغان رئیس کار و امور اجتماعی هرات، امروز در یک نشست خبری گفت که بررسی های این اداره نشان میدهد که چهار الی پنج باند نامرئی، در راستای سوءاستفاده از کودکان خیابانی در هرات فعالیت می کنند.

وى افزود که نام‌های شماری از اعضای این باندها را جهت تحقیقات بیشتر، به ریاست امنیت ملی این ولایت سپرده اند.

اين مقام محلى، نخواست نام های این افراد و فعالیت های بیشتر این گروه را افشا کند؛ اما علاوه کرد که حتا احتمال میرود این گروه‌ها در تلاش قاچاق این کودکان به خارج از کشور نیز باشند.

او گفت: "باندها و دست هایی نامریی در هرات وجود دارند که نمی خواهند افشا شوند، پشست سر این اطفال برای استفاده جویی قرار دارند، و بیشتر از این اطفال در تکدی گری، توزیع مواد مخدر و حتا بیم قاچاق این کودکان به بیرون از کشور نيز وجود دارد."

رییس کار و امور اجتماعی هرات، سوءاستفاده از کودکان خیابانی در این ولایت را گسترده دانست و از تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی و مردم خواست که براى مبارزه در این راستا همکاری کنند.

از سوی دیگر؛ وی بیان داشت که بر اساس سروی های انجام شده از سوی اداره کار و امور اجتماعی، نه هزار کودک خیابانی در هرات وجود دارند.

 وی اظهار داشت که شماری از مؤسسات خارجی به ویژه مؤسسات، "دبلیو اف پی" و "مؤسسه حلپ"، دو میلیون و ٢٠٠ هزار دالر امریکایی را برای حمایت از کودکان خیابانی در ولایت های زون غرب اختصاص داده است که بخشی از این کمک ها، برای حمایت از کودکان خیابانی در هرات به مصرف خواهد رسید.

نجیب الله محبی عضو شورای ولایتی هرات نیز سوءاستفاده از کودکان خیابانی از سوی برخی گروه هایی مافیایی را، یک معضل بزرگ اجتماع  خواند و گفت که حکومت به ویژه اداره محلی، برنامه ای برای گرفتاری این باندها روی دست ندارد.

در همین حال، جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات گفت که اداره محلی، به اداره های کشفی و اطلاعاتی هدایت داده است که به گونۀ جدی در راستای شناسایی و گرفتاری  باندهایی که از کودکان سوءاستفاده می کنند، کار بکنند.

وی افزود: "اداره های کشفی و اطلاعاتی ما به گونۀ جدی، در راستای گرفتاری این باندها کار میکنند."

پیش از این نیز نگرانی‌های از سوءاستفاده از کودکان خیابانی در هرات وجود داشت؛ اما دیده شود که این بار چقدر نهادهای امنیتی، در راستای گرفتاری این باندها موفق خواهند بود.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر