زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در فارياب و جوزجان ١١ طالب کشته و هفت تن ديگر زخمى شده اند

در فارياب و جوزجان ١١ طالب کشته و هفت تن ديگر زخمى شده اند

author avatar
16 Nov 2019 - 14:50
در فارياب و جوزجان ١١ طالب کشته و هفت تن ديگر زخمى شده اند
author avatar
16 Nov 2019 - 14:50

فارياب و شبرغان (پژواک،٢٥ عقرب ٩٨): منابع در ولايات جوزجان و فارياب، از کشته شدن ١١ طالب مسلح و زخمى شدن ده فرد ملکى و هفت طالب خبر مى دهند.

معروف آذر سخنگوی والی ولایت جوزجان، ضمن بيان اين مطلب به آژانس خبرى پژواک گفت که شب گذشته در درگيرى که ميان نيروهاى امنيتى و طالبان رخ داده، هشت طالب مسلح کشته شده وهفت تن ديگر شان زخمى شده اند.

وى در حاليکه مى گفت در اين درگيرى، به نيروهاى امنيتى آسيبى نرسيده است، ادعا کرد که طالبان يک تعداد از دکانها را در اين منطقه حريق نموده اند، که در نتيجه آن ده فرد ملکى زخمى شده اند.

به گفتۀ او افراد ملکى که زخمى شده اند، شبانه دراين دکانها مى خوابيدند که به شفاخانه ولایتی شهرشبرغان انتقال داده شده وتحت تداوى قراردارند .

اما داکترفرید عزیزی معاون ریاست صحت عامۀ ولایت جوزجان، ازانتقال ده فرد ملکى که دراين حادثه زخمى شده اند ، اظهاربى خبرى کرد .

دراین حال حاجی محمد یکتن ازباشنده گان ولسوالی درزاب نيزگفت که در اين درگيرى، ١٥ دکان حريق شده؛ اما به هيچ کسى  آسيبى وارد نشده است.

طالبان درمورد این رویداد تا کنون ابراز نظرنکرده اند.

ولسوالی درزاب که دریکصدو پنج کیلومتری غرب شهرشبرغان موقعیت دارد، از شمار ولسوالی های نا امن این ولایت محسوب میگردد که به تاریخ ششم میزان سال روان، مرکزآن به دست طالبان سقوط کرد.

به اساس يک خبرديگر، منابع امنيتى در فارياب از کشته شدن يک قوماندان طالبان در ولسوالى پشتونکوت فارياب خبر مى دهند.

جگرن محمد حنیف رضایی سخنگویی قول اردوی ۲۰۹ شاهین گفت: "حوالى ساعت  ١٢ ظهر امروز، در نتیجۀ عملیات و انداخت هوایی نیروهای حمایت قاطع در قریه تیرکلیک ولسوالی پشتونکوت ولایت فایاب، یک فرمانده مشهور و خطرناک طالبان به نام داملا حفیظ الله مشهور به ظالم کش، با یک تن دیگر از افرادش کشته شدند. "

یک منبع محلى طالبان که نخواست نامش گرفته شود، ضمن تاييد کشته شدن اين قوماندان به پژواک گفت: "ظالم کش، فرمانده خیلی خطرناک طالبان بود و به افراد دولتی رحم نداشت."

 منطقه تیرکلیک، در ۳۵ کیلومتری شهر میمنه مرکز فاریاب موقعیت دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر