زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ولسی جرگه ادعای بدرفتاری جنسی با شاگردان مکاتب در لوگر را بررسی می کند

ولسی جرگه ادعای بدرفتاری جنسی با شاگردان مکاتب در لوگر را بررسی می کند

author avatar
16 Nov 2019 - 14:38
ولسی جرگه ادعای بدرفتاری جنسی با شاگردان مکاتب در لوگر را بررسی می کند
author avatar
16 Nov 2019 - 14:38

کابل (پژواک،۲۵ عقرب ۹۸): ولسی جرگه، هیئت هشت نفری را برای بررسی ادعای سوء استفادۀ جنسى از کودکان پسر در شماری از مکاتب ولایت لوگر، توظیف کرد.

روزنامه گاردین، هفتۀ گذشته گزارش داده است که ۵۴۶ کودک پسر در شش مکتب ولایت لوگر، از سوی حلقه اى متشکل از استادان، متعلمین بزرگتر و افراد قدرتمند، مورد بدرفتاری جنسی قرار گرفته اند.

در این گزارش آمده است که پنج خانواده، پس از آنکه چهرۀ پسران شان را در نوارهای تصویری نشر شده در شبکه های اجتماعی دیده اند، پسران شان را کشته اند. 

 سید احمد سیلاب نماینده مردم کندهار در ولسی جرگه، در نشست امروز این جرگه گفت: «موضوع لوگر، موضوع عزت افغانستان و معارف افغانستان است، تا اینکه این موضوع به شکل جدی بررسی نشود، نباید کسی در مورد اظهار نظر بکند.»

حلیمه صدف کریمی نماینده مردم جوزجان در این جرگه گفت کسانی که در قضیه لوگر در حق متعلمین دست به چنین کاری زده اند، باید مورد پیگرد قرار گیرند، و در صورتی که واقعیت نداشته باشد، نباید با این چنین شایعات معارف کشور را زیر سوال برد.

مریم سما عضو دیگر این جرگه، در حالیکه می گفت ویدیوهای چنین بدرفتاری ها در صفحات اجتماعی منتشر شده، خواهان بررسی جدی این موضوع شد. 

شماری از اعضای دیگر این جرگه، نشر این گزارش را وحشتناک خواند و خواستار بررسی آن شدند.

سرانجام حدود سی تن از نماینده گان طبق اصول وظایف داخلی، با سپردن نامه به رئیس جرگه، خواستار جا دهی این موضوع در آجندای نشست عمومی جرگه و توظیف هیئت برای بررسی گزارش یادشده شدند.

اعضای جرگه، با اکثریت آراء این موضوع را شامل اجندا ساختند و هشت تن(یک عضو کمیسیون امور زنان و حقوق بشر، یک عضو کمیسیون امور امنیت داخلی، یک عضو کمیسیون عدلی و قضایی، یک عضو کمیسیون معارف و تحصیلات عالی، یک عضو کمیسیون سمع شکایات، دو نماینده مردم لوگر در این جرگه و مریم سما) را توظیف کردند تا این قضیه را بررسی و گزارش آن را با جرگه شریک سازند.

میر رحمان رحمانی رئیس جرگه، از اعضای هیئت خواست تا این موضوع را به شکل بی طرفانه بررسی کنند.

این در حالی است که وزارت معارف نیز برای بررسی حقیقت این گزارش، هیئتی راlogin or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر