زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تينس کاران جوزجانى از طرفين درگير جنگ خواستند که به جنگ و خشونت خاتمه دهند

تينس کاران جوزجانى از طرفين درگير جنگ خواستند که به جنگ و خشونت خاتمه دهند

author avatar
17 Nov 2019 - 16:52
تينس کاران جوزجانى از طرفين درگير جنگ خواستند که به جنگ و خشونت خاتمه دهند
author avatar
17 Nov 2019 - 16:52

شبرغان(پژواک،٢٦ عقرب ٩٨): در نتيجه مسابقۀ تينس در جوزجان، بين ٢٣٠ ورزشکار؛ از جمع پسران صفی الله، حمید الله و نجيب الله؛ و از بين  دختران نرگس، مرحبا و بصیره به ترتيب مقام هاى اول تا سوم را کسب کردند.

مشعل هاشمی مسئول فدراسیون پینگ پانگ ولایت جوزجان، به آژانس خبرى پژواک گفت در مسابقات يک ماهه زيرنام «جام صلح و دوستی» که به ابتکارآمریت تربیت بدنی و سپورت و حمایت مالی شاروالی شهرشبرغان دراستدیوم ورزشی الحاج عبدالرشید دوستم برگزارشده بود، ٢٠٠ ورزشکار پسرو ٣٠ ورزشکار دختر از اين ولايت اشتراک داشتند.

وى افزود که این مسابقات برای دستیابی به صلح و ختم بحران جنگ در کشور، از طرف ورزشکاران فدراسیون تینس روی میز راه اندازی شده بود.

به گفتۀ موصوف در نتيجه اين مسابقات که امروز پايان يافت، ازجمع پسران صفی الله نوری درردیف اول، حمید الله باتور دوم و نجیب الله تاجپور در ردۀ سوم قرار گرفتند.

همچنان موصوف گفت که از بين دختران؛ نرگس فایزمقام اول،  مرحبا  اکبری مقام دوم و بصیره  شیرزی مقام سوم این مسابقه را از آن خود نمودند.   

به گفته وى، براى ورزشکاران برنده، تحايفى توزيع گرديد.

دراین حال نرگس فایز يکتن از اشتراک کننده گان اين مسابقه به پژواک گفت: «از جنگ و خونریزی خسته شده ایم، ما خواستیم تا با راه اندازی مسابقه سی روزه از طریق ورزش خود به مخالفین پیام دهیم تا دست ازجنگ و خشونت بکشند. »

وى که ازهفت سال به این سو مصروف بازی ورزش تینس روی میزاست افزود: «با آنکه ممانعت ها برای ورزش دختران بیش از حد است، ما درآمریت تربیت بدنی و سپورت مصروف انجام تمرینات ورزشی استیم.»

وی درحاليکه مى گفت تا کنون درسطح کشور، ضمن اشتراک در مسابقات ورزشی، دو بار در ردیف اول و یکبار در ردیف دوم قرارگرفته است، اظهار اميدوارى کرد که بتواند روزى در مسابقات بيرون از کشور اشتراک نموده و دستاوردى را کمايى نمايد.

صفی الله نوری ورزشکاربرنده دیگر اين مسابقه گفت: «با آنکه چالش های فراوانی سر راه ورزش ما وجود دارد، ما اینجا با وسایل ابتدایی ورزش تینس روی میز را تمرین میکنیم و استعداد خود را تبارزمیدهیم.»

او در ادامه اضافه نمود: «از نبود رکت های استندرد گرفته تا کمبود میزهای مخصوص تینس روی میز، مسایلی است که ما را می آزارد و ما با وجود کمبود تجهیزات لازم، بازهم درمسابقات پیشتاز هستیم . »

وى نيز از طرفين درگيرجنگ خواست که به جنگ و خشونت خاتمه دهند؛ زيرا همه مردم افغانستان از جنگ خسته شده اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر