زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در غور، سردخانۀ معيارى براى نگهدارى محصولات باغداران وجود ندارد

در غور، سردخانۀ معيارى براى نگهدارى محصولات باغداران وجود ندارد

author avatar
17 Nov 2019 - 13:38
در غور، سردخانۀ معيارى براى نگهدارى محصولات باغداران وجود ندارد
author avatar
17 Nov 2019 - 13:38

فيروزکوه(پژواک،٢٦عقرب٩٨): شمارى از باغداران و دهاقين در غور، از نبود سردخانه­ها براى نگهداری محصولات شان شکايت دارند و از حکومت مى خواهند که در قسمت ايجاد سردخانه ها دراين ولايت توجه جدى کند.

شکايات اين باغداران و دهاقين، درحالى صورت مى گيرد که  حاصلات باغها و زمين هاى شان، در حال افزايش مى باشد و آنان از حکومت مى خواهند که هرچه زودتر در قسمت ايجاد سردخانه ها اقدام کند؛ درغيرآن سال آينده زيان اقتصادى آنان بيشتر از امسال خواهد بود.  

سید یحيی حسینی یک تن از باغ داران در شهر فيروزکوه، به آژانس خبرى پژواک گفت که تا حالا هيچ سردخانۀ معيارى براى باغداران در اين ولايت وجود ندارد.

وى که درحال جمع آورى حاصلات سيب از باغش بود، افزود: "امسال از باغ خود بيش از دو هزار کيلوگرام سيب حاصل برداشتم؛ چيزى که مره حيران ساخته است، نگهدارى اين سيب مى باشد تا وقتى که تمام آن به فروش برسد، خراب نشود."

 او گفت که سال به سال حاصلات دهاقين و باغداران در غور، در حال افزايش مى باشد؛ اگر حکومت در قسمت ايجاد سردخانه ها توجه نکند، باغداران و دهاقين، شديداُ متضرر خواهند شد.   

عبدالمعروف يک تن ديگر از باغداران درشهر فيروزکوه اين ولايت نيز از نبود سردخانه و عدم توجه حکومت در قسمت ايجاد آن انتقاد مى کند.

او افزود: "حاصلات باغ ما هرسال بيشتر مى شود. امسال به فضل خداوند محصولات ناک وسيب زياد بود که حتى به جمع نمى رسيديم؛ اما فروش آن به قيمت درست کار آسان نيست، ترس ما از اين است که مقدار زياد حاصلات ما از بين بروند."

موصوف گفت که اگر سردخانه هاى معيارى و با ظرفيت بلند در اين ولايت وجود داشته باشد،  محصولات زراعتى و باغدارى هرگز خراب نخواهد شد.

وى درحاليکه از حکومت مى خواست که در اين قسمت توجه جدى داشته باشد؛ اضافه کرد: "حاصلات زراعتى ما که از کیفیت بالايی برخوردار هستند، حتى به خارج از کشور صادر و به قيمت خوب به فروش مى رسند."

Bottom of Form

تمام اين زمين دین محمد یعقوبی يک تن از زمين داران در منطقۀ پوزلیچ شهر فیروزکوه، به پژواک گفت که درسال روان از زمين خود مقدار زيادى بادنجان رومى و بادرنگ حاصلات برداشته است؛ اما به دليل اينکه سردخانه وجود ندارد و فروشات آن کمتر بود، مقدار زيادى بادنجان رومى و بادرنگ حاصل شدۀ باغش، خراب شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر